Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Borde detta vara en varning?

Ett scam. Radera utan att besvara!

• Tow2Mater

Skeleton? Ett text som inte ens kan prata korrekt svenska, som i nästa sms kommer leda dig till en sajt/link med 'bevis' på otroheten. Gå inte på det. 

• Tow2Mater
    molly50 skrev 2025-11-18 22:41:15 följande:
    Och jag förstår att du reagerade som du gjorde. Du blev ju chockad.
    Det hade nog vem som helst blivit.
    Och personen ifråga gick ju på dig som person istället för att presentera några bevis för det hon påstår.
    Det är du nog inte heller ensam om att reagera på.
    Det är inte normalt i dag att börja texta tilbaka till okända nummer, läs på om pfishing, smishing, vishing och allt vad scammande har döpts till. 

Klicka aldrig på en länk om det skickas av en helt okänd. Man ska t o m vara på sin vakt om det kommer från någon man tror sig känna.
  • Tow2Mater

Sammanträffanden händer. Anars skulle inte ordet finnas.

Varför vill du tro på en anonym elak sms-sändare över att vilja tro på din sambo? Gör ett val och gå vidare i livet.

• Tow2Mater
    Anonym (Abc) skrev 2025-11-19 15:12:25 följande:
    Förklara istället hur hon blir scammad genom att svara på ett SMS.
    T ex

Hon konfirmerar numret är ett användbart numme, vilket öppnar upp för fler sms med t ex linkar.
    Det öppnar upp att användas i andra scams, eftersom de vet det är ett användbart nummer.
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-19 17:42:40 följande:
    Inget är omöjligt, allt är tyvärr möjligt idag, scam någon som står nära mig som vill skada mig och hittar på allt, så alla tips välkomnas.. Om han nu vill göra slut varför skyddar han inte oss vid samlag? Jag använder Inte p-piller eller annat skydd, samt att han pratar om barn och familj osv. 
    Du tror han är otrogen och ni planerar barn? Du låter mer som ett offer även där med hur du uttrycker dig. Vill du ha barn? Planerar ni aktivt att skaffa barn? Kanske du ska borja med skydd tills ni rett ut alla frågor om ert forhållande.
  • Tow2Mater
    Anonym (Abc) skrev 2025-11-19 21:18:05 följande:
    Nej det har ingen gjort. På vilket sätt är hon scammad? Är hennes pengar borta? Är hennes personuppgifter använda av obehörig?

Läs alla ts inlägg igen. TS vill ha svar och är öppen för vad det än kan vara. Hon försöker förstå vad som ligger bakom och vrider och vänder på allting. Och ni bara shamear henne och får henne att må ännu sämre och drar paralleller till folk Som blivit av med pengar Vilket inte hänt ts.
    Nej, vi vill ju stoppa vansinnet innan det händer!
  • Tow2Mater
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-20 13:44:35 följande:
    Jag kontaktade min operatör för mer information och det här fick jag som svar 

?Det skulle kunna vara någon skicklig men det kan man inte vara säker på. Dessa typer av scam-sms är inte vanliga och särskilt inte när det är så här grovt. Jag hoppas polisen kan hjälpa dig med detta. Vi hos oss har inte fått in några anmälningar angående scam, oftast är det länkar som blir skickade till vederbörande person?.
    Så vad tänker du göra nu, idag?
Svar på tråden Borde detta vara en varning?