• Anonym (Anonym1)

Borde detta vara en varning?

Jag har fått sms från ett amerikanskt nummer, skrivet på svenska, där avsändaren påstår att min sambo är otrogen på jobbet. I smset finns även personliga förolämpningar om min vikt, där jag beskrivs som smal, och påståenden om att min sambo inte skulle finna mig attraktiv.

Smsen är mycket hotfulla och skrivna på ett sätt som verkar syfta till att skapa oro och stress. Avsändaren antyder även att det skulle finnas personer på arbetsplatsen som känner till otroheten och kommenterar det negativt, vilket gör meddelandet ännu mer påfrestande. Dessutom skrev avsändaren att jag bara skulle be om detaljer om deras sexuella relation om jag ville veta.

Detta gör mig väldigt orolig och förtvivlad, och jag vet inte riktigt vem jag kan anförtro mig åt eller hur jag ska hantera situationen.

Jag undrar därför: är det vanligt att personer som påstår sig ha en relation med någon annan uttrycker sig så personligt och hotfullt, eller är det oftare ett sätt att manipulera och skrämma mottagaren utan att något av det som påstås är sant?

• Svar på tråden Borde detta vara en varning?
  • Lynx123

Kan det vara så att din sambo lovat guld och gröna skogar till en älskarinna och nu är hon asförbannad?

• Anonym (Anonym1)
    Lynx123 skrev 2025-11-18 18:28:25 följande:

Kan det vara så att din sambo lovat guld och gröna skogar till en älskarinna och nu är hon asförbannad?

Allt är mycket möjligt, jag känner att något är off han verkat inte bry sig så mycket om vad som står i smsen och att de är riktade personligen mot mig, de går på mitt utseende att jag är känslig och att de kommer närmre varandra varje dag på jobbet och att jag inte kan göra något åt saken.. jag har bekräftat att jag är ledsen och sårad men han har sagt till mig att sluta övertänka och bara glömma det. Vi har varit i en relation 12 år det går inte bara att förbise.. det värsta är finns inga konkreta bevis bara smsen. 
  • Anonym (Anonym1)
    Tow2Mater skrev 2025-11-18 18:45:27 följande:

Ett scam. Radera utan att besvara!

Hur vet du att det är scam? Personen skrev väldigt personliga saker om mitt utseende och att detta kommer bryta mig pyskiskt, och jag fick detta meddelandet i Fredags i Måndags storbråkade Jag och sambon. Frågade vem personen var hon svarade ?vem vill knulla ett skeleton, ?jag och din sambo har haft sex ett flertal gånger vill du ha detaljer kring hur han knullar mig så smsa? 
  • Tow2Mater

Skeleton? Ett text som inte ens kan prata korrekt svenska, som i nästa sms kommer leda dig till en sajt/link med 'bevis' på otroheten. Gå inte på det. 

• Anonym (Anonym1)
    Tow2Mater skrev 2025-11-18 18:58:20 följande:

Skeleton? Ett text som inte ens kan prata korrekt svenska, som i nästa sms kommer leda dig till en sajt/link med 'bevis' på otroheten. Gå inte på det. 

hon skrev att jag är en övertänkare och att jag är en skeleton varpå jag svarade att personen är sjuk i huvudet och då fick jag som svar, vem vill knulla ett benrang. Tror tyvärr det är en riktig människa bakom smsen, hur vet personen att jag inte har barn och familj? Påstod också att jag är tråkig och inte har något Mål i livet enligt vad min sambo sagt till henne..
  • Anonym (Abc)

Har du konfronterat din sambo?

• Tecum

Har den kvinna du tror han är intresserad av utländskt ursprung då hon skriver så illa?
    Om hon har detaljer om deras otrohet borde hon avslöjat dem från början. Nu låter det som om hon inte fått det hon vill ha från din man och försöker istället sabba er relation. 
    Vad säger din sambo när du frågar om han sagt till andra att du inte har något mål i livet?

Svar på tråden Borde detta vara en varning?