Borde detta vara en varning?
Har du konfronterat din sambo?
Har du konfronterat din sambo?
Om det inte är en scam så kan det ju vara någon i din närhet som är sur för nåt. Eftersom det fokuseras på dig.
Lägg märke till meningsuppbyggnad och specifika stavfel och se sen om du kan känna igen dem bland dina vänner och kollegor.
Det är många besserwissrar som svarar dig ts. De verkar övertygade om att det är en scam. Hur de nu kan veta det när du inte fått någon länk eller liknande. Vad är liksom poängen med den scamen?
Nej det är nog någon som jävlas. Det finns ju inget som tyder på att din make varit otrogen i övrigt antar jag?
Kan vara någon random människa som tycker det är kul eller någon du känner som jävlas.
Men snälla TS, förstår du inte vad folk skriver? Många har gjort sig möda att hjälpa dig, men det är som att hälla vatten på en gås. Stackars din sambo! Citat, för sista gången:"Vad kan en bedragare göra med mitt mobilnummer?".
Men snälla nån. Inte en enda av er har förklarat varför det är en scam eller svarat på frågan om hennes mobilnummer. Ni besvarar allt med hon är naiv och att hon ska googla. Det är inte att hjälpa. Ni vet ju inte själva. Ni är bara livrädda för bedrägerier. Samma typ av människor som inte Svarar när skyddat nummer ringer. Precis som att ens konto skulle tömmas av att svara.
Vad kan de göra med hennes mobilnummer?
De kan höra av sig igen. Men så länge hon inte öppnar några bifogade filer, klickar på några länkar eller skickar pengar så blir det svårt för bedragaren att komma någon vart.
Till ts, dölj ditt nummer på alla internettjänster. Jag tror man gör det främst via sin abonnemangsapp. Fortsätter trakasserierna så byt nummer. Spara all kommunikation med personen, gör inte som världsmästarna i tråden säger och radera dem. Är det fråga om trakasserier så är det bevis.
Ja, självklart är det en möjlighet. Men ts verkar vara medveten om det. Det enda misstaget hon gjort var att ringa numret.
Men det ger inte mobbarna i tråden rätt att håna ts intellekt. Det är sån jäkla mobbarmentalitet här!
Nu är hon förberedd på att det kan komma en länk eller annat som hon ska låta bli. Att inte interagera med personen är ett bra råd. Men faktum kvarstår, ingen av oss vet syftet med kontakten Vilket jag reagerar på eftersom folk uttrycker sig bergsäkert.
Men för tydlighetens skull,
ts. Svara inte på sms:en. Tryck inte på länkar eller ladda Ned dokument. Var bara tyst och se om det kommer något mer.