Inlägg från: Anonym (Scam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Scam)

Borde detta vara en varning?

Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-18 22:48:02 följande:

Smsen var något i denna stilen för mig ren provokation och väldigt personligt den vill åt mitt psyke, läs och avgör själv. 

Du kommer inte kunna sova, för varje dag kommer vi närmare varandra på jobbet och du kan inte göra något åt det eller få bort det ur ditt huvud. Jag finns i ditt huvud nu. Om du vill ha detaljer om sexet, säg till

Typisk text för ett scam. 

För några år sedan fick jag ett email med liknande innehåll men som beskrev att denna hade tillgång till min web kamera och hade intima bilder på mig. Naturligtvis ett scam eftersom jag inte har en web kamera men texten var tydlig att den skulle orsaka oro för mig. 

• Anonym (Scam)
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-18 23:57:39 följande:
    Är detta typiskt scam  Han sa att du är för smal och att han inte kan skapa en familj med dig. Du har inga mål och ingenting förändras. Du är tråkig. Ät mina rester. Jag har honom varje dag på jobbet. Vi har haft sex femton gånger?.
    Ja eftersom det är inget specifikt om dig utan endast text för att göra dig orolig.
    Påminner mycket om vad jag har fått som scam mail, endast allmänt påhittade saker som kan gälla många. 
  • Anonym (Scam)
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-19 00:17:19 följande:
    Har dessa personer fått meddelandena via sms? Men det som är skrämmande är att hans jobb nämns samt otrohet på jobbet och det är något som jag befarat länge så du tror inte det är någon sanning i de meddelanden alls?
    Nämner SMS namnet på företaget din man arbetar på?
  • Anonym (Scam)

Det här SMS kan ha skickats till 1000 olika telefoner. 

Av dessa är det 400 som inte har sambo och därför vet att det är ett scam. 400 är män och hetero så de vet också att det är scam. 100 personer vet att deras sambo är arbetslös och vet också att det är ett scam. 50 personer känner inte alls att infon stämmer så det är ett scam. 
    Resterande såsom du verkar se saker som stämmer in på dem och tror därför att det kan stämma, dessa 50 blir nu ett ganska enkelt offer för den som skickar ut detta SMS. 

• Anonym (Scam)
    Anonym (Abc) skrev 2025-11-19 21:05:12 följande:

Men snälla nån. Inte en enda av er har förklarat varför det är en scam eller svarat på frågan om hennes mobilnummer. Ni besvarar allt med hon är naiv och att hon ska googla. Det är inte att hjälpa. Ni vet ju inte själva. Ni är bara livrädda för bedrägerier. Samma typ av människor som inte Svarar när skyddat nummer ringer. Precis som att ens konto skulle tömmas av att svara.

Vad kan de göra med hennes mobilnummer?
    De kan höra av sig igen. Men så länge hon inte öppnar några bifogade filer, klickar på några länkar eller skickar pengar så blir det svårt för bedragaren att komma någon vart.

Till ts, dölj ditt nummer på alla internettjänster. Jag tror man gör det främst via sin abonnemangsapp. Fortsätter trakasserierna så byt nummer. Spara all kommunikation med personen, gör inte som världsmästarna i tråden säger och radera dem. Är det fråga om trakasserier så är det bevis.

Flera har förklarat varför det är ett scam, även jag, men om TS inte vill förstå det så är det inte mycket mer vi kan göra.
    Tyvärr verkar det som om TS har bestämt sig att det som står i SMS är sant. 
  • Anonym (Scam)
    Anonym (Abc) skrev 2025-11-19 21:18:05 följande:
    Nej det har ingen gjort. På vilket sätt är hon scammad? Är hennes pengar borta? Är hennes personuppgifter använda av obehörig?

Läs alla ts inlägg igen. TS vill ha svar och är öppen för vad det än kan vara. Hon försöker förstå vad som ligger bakom och vrider och vänder på allting. Och ni bara shamear henne och får henne att må ännu sämre och drar paralleller till folk Som blivit av med pengar Vilket inte hänt ts.
    Som någon annan skrev. Det är ett sätt för de som scammar att få reda på vilka som svarar och som då kan vara ett bra offer för framtida scam som då kan innehålla länkar.
    De som använder dessa typ av meddelanden vill först skapa en oro och rädsla hos offret och senare bygga vidare på detta genom att börja förslå tex lösningar genom olika länkar. 
Svar på tråden Borde detta vara en varning?