Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

Borde detta vara en varning?

1. VARFÖR skulle det skickas ett sms till dig från et amerikanskt nummer? Har din sambos arbete någon koppling till USA eller medborgare som är därifrån? De flesta i Sverige har ett svenskt nummer.

2. Varför är du mer upprörd över att du kallas benrangel än att din parner ska ha varit otrogen? Har han varit det förut? Finns det någon anledning till att du går så hårt in i detta?

3. Har du testat att söka på eller helt enkelt ringa upp numret? Lär ju vara den mest logiska och snabba lösningen till att få reda på vem som är i andra änden. Be att få låna din sambos telefon och ring därifrån.

4. Sannolik är detta ett scam, du blir hysterisk och tänker inte klart, klickar på någon länk eller ger personen i fråga tillgång till din information eller teknik. Don't Take The Bait: Fresh Scam Targeting Couples Uses ?Cheating? Spouse?s Name As Leverage

• Anonym (qwerty)

Alltså du har ju två val här, gör slut eller gör inte slut.
    Du kommer nojja över detta resten av livet, din sambo har sagt sitt, vi säger alla att det troligtvis är en scam men du vill inte lyssna. Så då är det göra slut eller inte som står kvar som alternativ.

• Anonym (qwerty)
    Goneril skrev 2025-11-19 16:31:54 följande:
    Det är så de arbetar, de afrikanska "entreprenörerna". TS tycks ju redan ha nappat. Nu har de henne på kroken. I den här tråden finns ett antal skribenter som inte vill tro att det handlar om bluff, illa, numera borde ju alla vara upplysta. Det är så märkligt när information finns en googling bort.
    Jag skickade en länk som tar upp precis detta för typ 15 inlägg sedan, det har TS medvetet hoppat över och fortsätter istället älta och tjaffsa emot.
    Börjar luta åt att TS VILL leta gräl med sin sambo.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Abc) skrev 2025-11-19 16:59:18 följande:
    Du skickar en länk som innehåller rådet att inte trycka på en länk? Du ser inte motsättningen alls i detta?

Men det är inte relevant eftersom ts inte fått någon länk från personen, än mindre klickat på någon.
    Skillnaden är att min är till info om att detta är en vanlig scam, står tom i sammanfattningen. Skickades samma dag som TS lade upp denna tråden. 
    Om hon bemödat sig med att läsa på så står det att detta pågår i flera länder i Europa, men TS VILL älta detta, det är som om hon VILL att det ska vara sant hellre än att acceptera att det inte är det. Det spelar ingen roll hur många förklaringar hon får, hur mycket guidning, hur många exempel... Hon biter sig fast vid att "Jo, detta måste vara sant, det kommer ta slut mellan oss..." och en självuppfyllande profetia kommer snart som ett brev på posten för hennes partner kommer tröttna på hennes dårskap och göra slut för man orkar inte med en människa som är såhär.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-20 10:40:40 följande:
    Tack! Alla kan ha olika åsikter och tankar, men som du skriver så behöver man inte gadda ihop sig för att sänka en person som redan är på botten. Jag skrev också att jag var öppen för alla alternativ.. Dom vet inte hur jag mår i övrigt? -Jag kanske inte kan äta eller sova eller jobba. Och människor hoppa på en istället för att försöka förstå mig också.
    Nej vi vet inte vilka problem du har i övrigt, men vi vet att du skapar fler problem för dig själv här genom att inte lyssna på rim och reson. Det är ingen här som "gaddar ihop sig och försöker sänka dig" det är ett forum där flertalet främlingar utan att något att vinna försöker stötta dig och hjälpa dig med detta men det vägrar du ta in.
Svar på tråden Borde detta vara en varning?