Inlägg från: Anonym (m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m)

Borde detta vara en varning?

Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-18 21:31:26 följande:
    Jag skrev att personen var sjuk i huvudet och fick svar att  ?folk tröttnar på att knulla att benrangel?. 
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-18 22:27:21 följande:
    Klokt, nu agerade jag väldigt snabbt och skrev bara att personen är sjuk i huvudet varpå jag fick svar Folk tröttnar på att knulla ett benrangel, men om personen vill avslöja min sambo varför skickade hon inte mer bevis? Utan gick på personangrepp om mitt utseende? 

Ja? Hugga till med ett personangrepp tillbaka när du går till personangrepp, är det så förvånande? Förväntar du dig att denna okända person som du misstänker är en älskarinna ska agera rationellt och stabilt, ignorera att du förolämpade henne och kallade henne sjuk i huvudet? Och istället komma med sakliga fakta och bevis? Du tror alla människor i den situationen är så pass stabila och inte låter känslorna ta överhanden?
  • Anonym (m)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-11-20 12:39:01 följande:
    Nej vi vet inte vilka problem du har i övrigt, men vi vet att du skapar fler problem för dig själv här genom att inte lyssna på rim och reson. Det är ingen här som "gaddar ihop sig och försöker sänka dig" det är ett forum där flertalet främlingar utan att något att vinna försöker stötta dig och hjälpa dig med detta men det vägrar du ta in.
    Har inte flera i tråden gått till angrepp på TS intellektuella förmåga i det här ärendet? 

Hur drar du slutsatsen att TS inte tar in att folk i tråden försöker hjälpa henne?
  • Anonym (m)

Vanligt vet jag väl inte, men det förekommer säkert. Människor kan bete sig lite hur som helst i känslomässiga och jobbiga situationer. 

Vet du inte på ett ungefär vilka arbetskamrater din man har? Om det finns någon kvinna där som eventuellt är dålig på svenska språket tex.

• Anonym (m)
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-20 16:21:37 följande:
    Jag har inte träffat hans kollegor men de han jobbar med är svenskar, vad jag vet om iallafall. Men finns det något i det att min sambo inte villl att jag bryr mig? Även om det skulle visa sig vara fake så sårar det mig alltså det som stod i meddelandet
    Det vet jag inte om det finns, det kan finnas det, men behöver inte. Om man är oskyldig till otrohet och ens partner plötsligt får sms som man vet inte betyder något alls så kan säkert en reaktion vara att inte vilja att partnern ska bry sig om det. Men är man skyldig till otroheten så kan man säkert bete sig på samma sätt. Så jag har svårt att utläsa någonting av den reaktionen. Särskilt som jag inte känner vederbörande alls eller hur just hans personlighet kan tänkas reagera eller hantera situationen som skyldig eller oskyldig 
  • Anonym (m)
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-20 19:17:52 följande:

Jag är smal, jag var ?fylligare? innan men rasade i vikt för ca 3 år sedan pga stress ångest osv. Men jag skulle inte se mig som ett benrangel, enligt min längd och vikt är jag underviktig men jag anser mig själv som normalt smal.. dock har jag fått höra av människor i min omgivning att jag är smal det är väl för de som ser mig ofta inte är vana att jag är smal.. jag vet inte faktiskt Oavsett om det är scam eller hittepå om otrohet så är de inte ok att skriva så. Jag har redan problem med min självkänsla innan jag ens fick meddelandet.

Klart det inte är ok, du blir ju trakasserad, oavsett om det är scam eller en riktig älskarinna. Kanske kan det till och med vara olagligt av det skälet, även om personen skulle tala sanning om vem den är. Och att skriva grova saker om knulla, till en främling.
  • Anonym (m)
    Goneril skrev 2025-11-25 10:35:09 följande:
    Nej  det är det inte. Över den afrikanska kontinenten finns grupper, hela Industrier, där romansbedrägerier  och utpressning planeras och genomförs. Det faktum att inte TS SMS besvarats inom två dagar betyder inte att skurkarna backat. De sparar telefonnummer för senare aktiviteter. Jag har försökt förklara vilka risker man löper genom att korrespondera med skurkar men skriver för döva öron.. Att det ursprungliga meddelandet såg ut att komma från Amerika betyder inte att så är fallet, det kan lika gärna vara "spoofing".
    Vadå för aktiviteter? Kan inte se vad de har för nytta av att ha numret om TS ändå inte kommer klicka på några länkar, skicka några pengar osv osv osv
  • Anonym (m)
    Goneril skrev 2025-11-25 10:51:16 följande:
    För hundrade gången, detta är den sista, uppmanar jag till googling: "Vad kan kan en bedragare göra med mitt mobilnummer?". En bedragare kan lura skjortan av dig genom att man interagerar med vederbörande. Vet du inte det?
    Hur ska de kunna lura skjortan om man inte klickar på något eller skickar några pengar?
  • Anonym (m)
    Goneril skrev 2025-11-26 01:13:34 följande:
    Men googla! Jsg har skrivit detta många gånger!  Allt som scammare kan göra finns uppräknade. De behöver inte just nu, i detta ögonblick, göra nånting alls, men mobilnumret finns lagrat.
    Ja det var ju det jag frågade, vad du menar för framtida aktiviteter de ska göra med numret om vederbörande inte klickar på något eller skickar några pengar. Alltså personen kommer inte göra det i framtiden heller. Det är vad jag frågar. Jag vet inte vad för googling du menar svarar på det. Alltså om personen inte kommer skicka några pengar, inte klickar några länkar osv. Varken nu eller i framtiden. Vad ska de då med ett mobilnummer till. Enbart diskutera en påstådd otrohet ger väl ingenting
  • Anonym (m)
    Goneril skrev 2025-11-26 02:22:42 följande:
    "Vad kan en bedragare göra med mitt mobilnummer".
    Nej det svarar inte på min specifika fråga.
Svar på tråden Borde detta vara en varning?