Borde detta vara en varning?
Jösses, en klassiker, har du inte läst om denna typ av scam?;klicka aldrig på några länkar, gå inte in i meddelandet för de försöker infektera datorn. Skaffa PC-tidningen!'
Jösses, en klassiker, har du inte läst om denna typ av scam?;klicka aldrig på några länkar, gå inte in i meddelandet för de försöker infektera datorn. Skaffa PC-tidningen!'
jag har ingen dator hemma har en iPad, jag har inte fått något SKICKAT alltså länk/länkar som många andra påstått sig fått via scam meddelanden.. jag skrev bara att personen i fråga var sjuk i huvudet och den svarade mig folk tröttnar på att knulla ett benrangel.. innan det så står det att sambon tycker jag är smal tråkig och utan livsmål, att de båda kommit varandra nära på jobbet och det finns inget jag kan göra åt saken, sen skrev personen vill du ha detaljer kring vårt sex säg till mig. varför fick kag ingen länk skickad Så som alla andra? Sen att jag är dumbo och ska öppna upp mina ögon osv
Det här SMS kan ha skickats till 1000 olika telefoner.
Av dessa är det 400 som inte har sambo och därför vet att det är ett scam. 400 är män och hetero så de vet också att det är scam. 100 personer vet att deras sambo är arbetslös och vet också att det är ett scam. 50 personer känner inte alls att infon stämmer så det är ett scam.
Resterande såsom du verkar se saker som stämmer in på dem och tror därför att det kan stämma, dessa 50 blir nu ett ganska enkelt offer för den som skickar ut detta SMS.
Ett sista inlägg i denna i mitt tycke vansinniga diskussion, att folk inte vet stt man bara ska deleta och blockera. Googla detta, exakt: "Vad kan en bedragare göra med mitt mobilnummer?".
Men snälla TS, förstår du inte vad folk skriver? Många har gjort sig möda att hjälpa dig, men det är som att hälla vatten på en gås. Stackars din sambo! Citat, för sista gången:"Vad kan en bedragare göra med mitt mobilnummer?".
Misstänkt bluff-SMS kan vidarebefordras till kortnummer 7726. Det har skrivits tidigare i tråden men förtjänar att upprepas. Samarbete mellan teleoperatörer för att samla och blockera skadliga meddelanden och förhindra spridning.
Snälla TS, lyssna inte på folk i tråden.som uppmanar dig att svara och interagera. De har ett gemensamt, de har ingen aning. De arbetar inte med ID-stölder och kan inte ens läsa avancerad engelsk text. "Responding to an unsolicited text message tells scammers that your phone number is active allowing them to target you with scams and phising attempts. Malware scammers may also send you links that lead to credential stealing, compromise your devise, accounts and data.". Trojaner kan planteras utan din vetskap, ska du verkligen riskera detta?
"Phising attacks are carefully crafted to mimic the tone and style of legitimate communications, making them diffucult to distinguish from genuine messages. The messagas focus on pressing matters like authorizing a wire transfer, processing an invoice or providing confidential information."