Inlägg från: Anonym (Förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår)

Borde detta vara en varning?

Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-21 12:37:38 följande:
    Har skickat sms och bett personen svara på personliga frågor men får inget svar, därav släpper jag det om inget dyker upp under dagen! 

Intressant att se om du får något svar. Då vet du åtminstone med säkerhet om det är sant eller inte, eftersom personen antydde att du skulle få bevis.

Personligen tror jag att det är scam. De blir tyvärr bara allt skickligare med tide. Jag förstår dig dock att du kan behöva någon form av avslut eftersom din tillit redan var dålig innan. Antar att du haft en magkänsla? Då är det nog svårare när något sådant dyker upp, Men logiskt sett borde han inte hunnit inleda en relation till en annan kvinna på så kort tid? 

Om han betett sig annorlunda, eller du har någon historia av tillits brist kan också skapa denna känsla. Hoppas allt ordnar sig till det bästa, och att meddelandet bara var fejk. 

Det kan tyvärr vara någon intresserad som vill förstöra, men den dåliga svenskan talar mer åt att det handlar om en scam.

• Anonym (Förstår)
    Anonym (Anonym1) skrev 2025-11-23 12:03:43 följande:
    Jag fick aldrig något svar så har försökt att släppa det! Även om det varit jobbigt så finns det Inget jag kan göra åt saken.

Det är ju väldigt bra.

Måste ändå undra vad en scammer fick ut av det där, om den inte försökte driva det vidare när den väl fick napp? Märkligt! 

• Anonym (Förstår)
    Anonym (Förstår) skrev 2025-11-24 11:13:53 följande:

Det är ju väldigt bra.

Måste ändå undra vad en scammer fick ut av det där, om den inte försökte driva det vidare när den väl fick napp? Märkligt! 

Den sista frågan var egentligen inte riktad till dig ts, utan det kanske finns någon som är mer insatt i hur scammers beter sig. 
Svar på tråden Borde detta vara en varning?