• Anonym (Hjälp)

Blommor efter första dejten?

Jag hade en tjej över nu i helgen som var super trevlig, vi klickade bra, skrattade mycket o hade det mysigt till en skräckis.
    (Första gången vi träffades)

Hon fyller år nu i veckan och undrar om det kanske är för mycket att skicka hem ett blombud till henne. (Inte något extremt)

Backstoryn är väll att vi skriver mycket med varandra varje dag o har gjort det i ish 2 veckor nu. Hon var den som tog kontakt efter dejten o verkar vilja träffas igen nån gång framöver.

Tack på förhand!
  • Svar på tråden Blommor efter första dejten?
  • Olsdotter
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-11-23 22:05:01 följande:
    Blommor efter första dejten? Jag hade en tjej över nu i helgen som var super trevlig, vi klickade bra, skrattade mycket o hade det mysigt till en skräckis.
    (Första gången vi träffades)

Hon fyller år nu i veckan och undrar om det kanske är för mycket att skicka hem ett blombud till henne. (Inte något extremt)

Backstoryn är väll att vi skriver mycket med varandra varje dag o har gjort det i ish 2 veckor nu. Hon var den som tog kontakt efter dejten o verkar vilja träffas igen nån gång framöver.

Tack på förhand!
    Skicka absolut blombud, är ju jättefint! Undvik fång med röda rosor bara!
  • Anonym (Vagt som fan)

"verkar vilja träffas nångång framöver". Nej, skicka inte blommor.

• Anonym (Hmm)

Visst kan man skicka blommor om det känns ok.
    Var på en dejt för många år sedan när jag öppnade dörren till fiket och lade armen om hennes rygg på vägen in.
    Fick höra efteråt att det var rejäla plus på just det men jag borde haft blommor med mig.
    Tydligen inga stora problem, det blev åka av i alla fall, hahaha

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Vagt som fan) skrev 2025-11-23 22:26:44 följande:

"verkar vilja träffas nångång framöver". Nej, skicka inte blommor.

lite dåligt formulerat kanske haha, hon har gett förslag på vad vi kan göra ?nästa gång? men ingen av oss har väll sagt rakt ut att vi ska ses igen eller bestämt något datum.
  • Anonym (Vagt som fan)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-11-24 06:08:33 följande:
    lite dåligt formulerat kanske haha, hon har gett förslag på vad vi kan göra ?nästa gång? men ingen av oss har väll sagt rakt ut att vi ska ses igen eller bestämt något datum.
    Absolut inga blommor i det fallet.
  • Anonym (C)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-11-24 06:08:33 följande:
    Inga blommor i det läget.
  • Just Precis

Jag tycker inte heller att du ska skicka blommor riktigt än. Däremot ska du förstås uppmärksamma födelsedagen, gratta och önska en fin dag. Och om hon hintat om något hon vill göra nästa gång tycker jag att du kan föreslå dag för nästa dejt :)

• Anonym (Kvinna)

Beror på vad du har för intresse för henne. Är du intresserad av en relation så är absolut blommor en fin idé. Tror du att du mest hänga så kan hon få falska förhoppningar av den presenten.

• Anonym (Hjälp)

uppdatering: 
    Tack för blandade svar haha!

Vi ska ses nu i helgen igen, hon hade fått blommor tidigare idag och lagt ut att det inte finns något som gör henne lika glad som blommor.
    Då kände jag att jag inte hade så mycket att förlora och körde på blombud utan ?kärleksfulla? blommor.

Jag är intresserad av att fortsätta dejta/gå in i en relation om allt går vägen.

Tack för visat intresse!

• Anonym (Soja)

Nja det skulle jag nog vänta med lite... ta det lilla lugna. 

Man ska såklart gå på magkänslan men eftersom du gör en TS här så är du ju själv lite tveksam och det kan nog bli lite för mkt efter en dejt. 

• Olsdotter
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-11-25 14:36:40 följande:

uppdatering: 

Vi ska ses nu i helgen igen, hon hade fått blommor tidigare idag och lagt ut att det inte finns något som gör henne lika glad som blommor.
    Då kände jag att jag inte hade så mycket att förlora och körde på blombud utan ?kärleksfulla? blommor.

Jag är intresserad av att fortsätta dejta/gå in i en relation om allt går vägen.

Tack för visat intresse!

Solklart!!!

Är hon intresserad av dig blir hon jätteglad. Är hon inte intresserad nu kanske hon blir det, och om inte har du inte förlorat någonting.
  • Anonym (Kvinna ...)

Personligen hade jag tyckt det var för mycket om ni träffats en gång. Hade sett dig som desperat och börjat tänka på vad som är fel.
    Men efter en kort, nystartad relation hade jag blivit jätteglad och tänkt att du ser seriöst på "oss".

• Anonym (Vagt som fan)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-11-25 14:36:40 följande:

uppdatering: 

Tack för visat intresse!

Vad sa hon då? Och vem mer hade hon fått blommor från?
Svar på tråden Blommor efter första dejten?