Inlägg från: KimLinnefeldt |Visa alla inlägg
  • KimLinnefeldt

Spekulationstråd: Om män inte fanns..

Undrar hur homosexuella kvinnor har det när de lever ihop. Är de så mycket lyckligare än kvinnor i heterosexuella par?

• KimLinnefeldt

Det där med alla ensamma människor i Sverige bör man ta med en nypa salt. Jag tror att många av dem har vuxna barn som flyttat hemifrån för många år sen. Nu bor de ensamma - vi har råd att ha många bostäder i Sverige - men har en eller växlande kärleksrelationer på distans. De är delsbo eller särbo eller kulbo.

• KimLinnefeldt
    Anonym (Splittring) skrev 2025-11-26 21:09:39 följande:
    Vad har man som kvinna varit med om för att bli bitter på män?

- män som dreglat efter en sedan man var typ 25
    - tafsande män i kollektivtrafiken under rusningstid.
    - män som blivit arga för att man sagt att man inte var intresserad 
    - män som kallat en ord som hora, fitta etc för att man inte velat ha deras närmanden 
    - en lång relation med en man som efter många år med mindre svartsjuka, kontrollbehov etc visade sin rätta sida med både fysiskt och psykiskt våld när barnen kom
    - en man som kallat mig golddigger trots att det varit hans idé med gemensam ekonomi, utlandsresor etc
    - en man som är bitter över att barnen hellre bor med mig än med honom trots att jag har sämre ekonomi. 

Trots detta har jag vågat satsa på en ny relation men det är med en person jag träffade för 25 år sedan och återfått kontakten med efter att vi båda separerat. Att ge mig ut i den riktiga dejtingvärlden var inget jag direkt hade lust med efter att det tog slut med barnens pappa. 
    Jag gissar att din nya partner är en man. Så då är du inte bitter på alla män, antar jag. Bara de dåliga.

Det som kan vara störande är grova generaliseringar utifrån anekdotiska berättelser. Jag har haft problem med vissa kvinnor och lämnat dem, men jag skulle inte säga att alla kvinnor är dåliga.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Splittring) skrev 2025-11-27 10:55:45 följande:
    Ja det är en man. Och nej, alla män är inte dåliga men tyvärr står det inte skrivet i pannan. Därav att jag hellre hade varit utan partner om inte jag och nuvarande hade börjat ses. Just för att så många män inte kan uppföra sig i den första kontakten. Att det så ofta direkt kommer till "ska vi knulla" eller oönskade bilder på könsorgan. Har sett det tillräckligt hos mina singelvänner. 

Alla män veter sig inte illa men en jämförelse som är rätt bra är just att om du har en skål med likvärdiga godisar och 1/10 får dig att bli sjuk, äter du av godiset så? 

Eller för att ta ett allergiexempel från verkligheten. Mitt ena barn är allergisk mot nötter. Om han inte ser att det uttryckligen står "fritt från nötter" så äter han inte det för han får ont i magen och kräks efter en stund. 

Det är trist att vettiga män drabbas av att kvinnor hellre är ensamma än söker en partner men som läget är så förstår jag det. 

Jag beklagar att du som man träffat idiotiska kvinnor men samtidigt så är det inte förenat med fara för kroppsskada på samma vis som om du träffar på fel man. 
    Kan det hänga på hur man träffas? Det där med grova yttranden i början låter som något i en kontaktsajt på nätet. Om man träffas i kyrkokören eller genom gemensamma vänner så kanske risken är mindre att han dag 1 säger "ska vi knulla".
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Splittring) skrev 2025-11-27 15:25:42 följande:
    Absolut hänger det på hur man träffas. Men även om man träffats på krogen så är tyvärr tendenserna till att män beter sig illa med grova yttranden väldigt höga. Och då gömmer de sog inte ens bakom en skärm. 

Kyrkopojkarna är jag tyvärr inte intresserad av och antalet vänner med singelmän i sin vänskapskrets är försvinnande liten (om jag nu hade varit singel) Flört

Som sagt, jag tycker synd om de vettiga män som tvingas simma i gyttjan som de ovettiga männen skapar. 
    Bra sagt. 
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Hagbard) skrev 2025-11-27 16:09:48 följande:
    Så de "lata" männen ska alltså skärpa sig, men ändå inte förvänta sig framgångar hos kvinnorna? Vad är då vitsen med att skärpa sig och hur skapar det samstämmighet?
    Nejdå, du kan skita i att skärpa dig. Man kan göra lite hur som helst. Men det får olika konsekvenser.

Det går inte att köpa kvinnors gunst genom att tömma diskmaskinen och tvätta strumpor. Det bör man göra ändå.
Svar på tråden Spekulationstråd: Om män inte fanns..