Anonym (Splittring) skrev 2025-11-26 21:09:39 följande:
Vad har man som kvinna varit med om för att
bli bitter på män?
- män som dreglat efter en sedan man var typ 25
- tafsande män i kollektivtrafiken under rusningstid.
- män som blivit arga för att man sagt att man inte var intresserad
- män som kallat en ord som hora, fitta etc för att man inte velat ha deras närmanden
- en lång relation med en man som efter många år med mindre svartsjuka, kontrollbehov etc visade sin rätta sida med både fysiskt och psykiskt våld när barnen kom
- en man som kallat mig golddigger trots att det varit hans idé med gemensam ekonomi, utlandsresor etc
- en man som är bitter över att barnen hellre bor med mig än med honom trots att jag har sämre ekonomi.
Trots detta har jag vågat satsa på en ny relation men det är med en person jag träffade för 25 år sedan och
återfått kontakten med efter att vi båda separerat. Att ge mig ut i den riktiga dejtingvärlden var inget jag direkt hade lust med efter att det tog slut med barnens pappa.
Jag gissar att din nya partner är en man. Så då är du inte bitter på alla män, antar jag. Bara de dåliga.
Det som kan vara störande är grova generaliseringar utifrån anekdotiska berättelser. Jag har haft problem med vissa kvinnor och lämnat dem, men jag skulle inte säga att alla kvinnor är dåliga.