Anonym (Jag) skrev 2025-11-29 13:09:03 följande:
Fast att män runkar fast de är i en relation är inget konstigt. Om båda var arbetslösa och inte har barn och sitter hemma hela dagarna kanske man kan ha sex precis när man känner för det (och så måste ju partnern vara sugen också såklart).
Just nu har vi en bebis som sover med oss och ammas och en 3-åring som ofta kommer upp i sängen också. Sambon måste sova tidigt för han ska upp till jobbet och jag måste vakna med bebisen. Som du kanske kan gissa blir det inte tillfälle att ha sex så ofta. Förstår du hur orimligt det skulle vara om jag skulle förbjuda min sambo att runka? Eller han skulle förbjuda mig att ta hand om mig själv de gånger jag får tillfälle.
Om han kollar porr eller inte struntar jag i så länge han inte kollar på något riktigt sjukt eller obehagligt , det skulle jag väl vilja veta om isåfall. Annars är det något som han kan hålla för sig själv. Det är väl isåfall om det går ut över det gemensamma sexlivet som det blir ett problem.
Vem har sagt något om att förbjuda partnern att runka? Jag har inga problem med om min partner skulle runka ibland. Det jag har problem med är om han måste ha tillgång till andra kvinnors kroppar och underliv medan han gör det. Det är helt sjukt att detta är så normaliserat att tanken på en man som runkar utan porr ses som det onormala. Och skrämmande hur många män är så beroende att de inte klarar av att runka utan det.