Inlägg från: Anonym (Kri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kri)

Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?

Tror inte att autistiska män skulle vara mer trogna egentligen. De kanske inte är socialt lika smidiga som vanliga män, dock så har de ju möjlighet till att betala för det.
    Säkerligen har många av dem också ett porrberoende, vilket de flesta män har i olika mån. Tyvärr är det väldigt få män i världen som kan tänka sig att lägga allt sitt sexuella engagemang på sin partner endast. 

Lev som singel istället och gärna i celibat, det gör jag. Vill inte ge min kärlek eller kropp till någon man som inte förtjänar det.

• Anonym (Kri)

En annan idé kunde ju vara att söka en konservativt kristen man, gärna en som vuxit upp med sådana värderingar. De göder inte gärna några polygama begär heller, typ som att glo på porr, och sånt som bara uppmuntrar till otrohet. 

• Anonym (Kri)
    Anonym (Trogen) skrev 2025-11-28 22:23:32 följande:
    Har provat troende män också, samma porrberoende där. 
    Det har jag svårt att tro på faktiskt, det låter lite som att du hittar på hela historien. Men om inte så säger jag det igen - sök i de konservativa kretsarna, inte den moderna kristendomen eller Svenska Kyrkan. Porrtittande brukar inte vara accepterat i frikyrkliga värderingar. Du får också välja dina män med omsorg och ställa krav redan från början. 
  • Anonym (Kri)
    Anonym (Mx) skrev 2025-11-29 06:16:08 följande:
    Man kan väl vara en utmärkt partner, man, sambo och pappa även om man ser på porr ibland. Är porr detsamma som otrohet för dig?
    Porr är oftast skapat av misogyna män som visar kvinnan som ett tomt och själlöst objekt att utnyttjas som en kropp och inget mer. Så nej, man är ingen bra människa om man hjälper till att stödja den synen på kvinnor.

Dessutom så både skapar och matar man ett beroende av fler kvinnor än sin partner vilket inte är särskilt trevligt för många kvinnor i relationer. Att på så vis få ett direkt kvitto på att det inte räcker med en själv utan att männen måste ha fler kvinnor att ge sin sexuella energi (läs runka) till. Inte något önskvärt för de som vill ha en monogam relation. 
  • Anonym (Kri)
    Anonym (Mx) skrev 2025-11-29 06:56:32 följande:
    Om man har den synen på porr, så reduceras antalet män för en relation med 95% skulle jag gissa.
    Mycket möjligt. Och det gör mig inget alls. Är hellre utan partner än tillsammans med nån patetisk porrnisse.
  • Anonym (Kri)
    Anonym (Jag) skrev 2025-11-29 13:09:03 följande:

Fast att män runkar fast de är i en relation är inget konstigt. Om båda var arbetslösa och inte har barn och sitter hemma hela dagarna kanske man kan ha sex precis när man känner för det (och så måste ju partnern vara sugen också såklart).

Just nu har vi en bebis som sover med oss och ammas och en 3-åring som ofta kommer upp i sängen också. Sambon måste sova tidigt för han ska upp till jobbet och jag måste vakna med bebisen. Som du kanske kan gissa blir det inte tillfälle att ha sex så ofta. Förstår du hur orimligt det skulle vara om jag skulle förbjuda min sambo att runka? Eller han skulle förbjuda mig att ta hand om mig själv de gånger jag får tillfälle. 

Om han kollar porr eller inte struntar jag i så länge han inte kollar på något riktigt sjukt eller obehagligt , det skulle jag väl vilja veta om isåfall. Annars är det något som han kan hålla för sig själv. Det är väl isåfall om det går ut över det gemensamma sexlivet som det blir ett problem. 

Jag har aldrig pratat om onani, trött halmgubbe från ditt håll. Men att glo på porr medan man gör det är inte att vara trogen i mina ögon. Och inte i TS ögon heller som det verkar.
    Anonym (Jag) skrev 2025-11-29 12:56:43 följande:

Du menar alltså på fullt allvar att autistiska män inte skulle få ligga utan att betala för det😂

Det beror väl på hur svårt autism man har men någon med lätt autism (det man tidigare kallade Aspberger) har nog oftast inga jätteproblem med det om de är snälla och trevliga och ser hyfsat bra ut. Jag hade en inneboende när jag var yngre som har lätt autism. Vi är fortfarande vänner, han har lite svårt med det sociala men är lång , vältränad, snäll, tar hand om sig själv. Han fick nyligen tvillingar. Vad jag vet är han inte otrogen som tur är men han dejtade flera tjejer när vi bodde tillsammans också.

Min bror har också antagligen lätt autism , objektivt skulle jag säga att han ser bra ut. Han har flickvän och har aldrig haft några större problem att träffa tjejer. Otrogen har han nog faktiskt varit mot en tjej också (inget jag tycker är ok såklart) , iallafall anklagade hon honom för det. 

Jag tror inte heller autistiska män är porrberoende i högre utsträckning än andra. Och om du tror att det bara är män som inte får sex på annat sätt som betalar för det så måste jag göra dig väldigt besviken. Jag har haft oturen att jobbai den branschen själv i några år när jag var ung och ensamstående mamma. Många har fru eller flickvän, många ser bra ut, framgångsrika , trevliga , sociala. Det blir kanske lättare om man inbillar sig att det bara är ensamma losers som bor i sin mammas källare som gör sånt men så är det absolut inte, det kan vara precis vem som helst. De som köper sex för att de absolut inte får ligga på något annat sätt är en klar minoritet, tror inte jag har träffat mer än någon enstaka i den kategorin, kanske ingen alls till och med. 

Sluta dumtolka mina texter. Nej, har aldrig påstått att det enda sättet för autistmän att få sex är att betala, bara att de har svårare för det sociala och därmed skulle ha lättare att vara otrogna genom att betala för det, i jämförelse med män som har en normal social förmåga.

Har heller aldrig påstått att autistmän skulle vara mer porrberoende än icke autistiska män. Ännu en tradig strawman från dig. Sluta läsa in en massa trams som inte finns i mina texter. 

• Anonym (Kri)
    Anonym (Jag) skrev 2025-11-30 09:46:37 följande:

Så TS ser alltså att titta på porr som att vara otrogen? Ja då förstår jag varför hon har svårt att hitta någon man som är trogen. Jag tycker det är mer hälsosamt att inte lägga sig i så mycket vad ens partner gör när han runkar, så länge det inte går ut över dig eller ert gemensamma sexliv. Hur ska ni ens kolla det? Ska ni ha koll på hans dator eller telefon? Stå och titta på när han runkar eller lyssna utanför? Aldrig lämna honom ensam hemma? 

Den typen av kontroll i en relation slutar aldrig bra. Jag tror det är bättre att ni är singlar då och varken utsätter autistiska män eller någon annan för ert extrema kontrollbehov. 

Och om det handlar om att han tittar på andra tjejer.. Skulle ni vara ok med att han runkade till bögporr då? Eller handlar det om själva porren, så det skulle vara ok att han tittar på lättklädda tjejer på Instagram till exempel? Det skulle jag nog tycka var värre isåfall, då är det ju till just den kvinnan och inte till två personer som har sex. 

Porrberoende påverkar naturligtvis synen på kvinnor, sex och den relation män har till sina partners, även om många trångsynta typer inte ser detta själva.

Handlar inte om kontroll heller (ännu mer intelligensbefriat blaj från ditt håll) utan om att vilja ha en vettig partner med en hälsosam inställning till sex och kvinnor. Inte en porrtittare som ger sin sexuella energi till miogyn porr och de prostituerade (vilket porrskådespelande kvinnor per definition faktiskt är). Att en majoritet av männen tittar på sånt skräp är oväsentligt och ett illa dolt sätt att försöka rättfärdiga beteendet.

En trogen person är en som hänger sig åt sin partner och inte lägger sexuellt intresse eller energi på andra människor. Det är min definition av ordet. Och den är fullt rimlig. Porrgluttande är inget att hylla nånstans.

Råder TS igen att söka en partner bland konservativt religiösa män, gärna inom en frikyrka. De har en helt annan inställning (sund och djupare sådan) till sex än alla tragiska porrskadade individer som betraktar sex och kvinnor likt nåt ytligt naturbehov, som att gå på toaletten eller nåt. 
  • Anonym (Kri)
    Anonym (Jag) skrev 2025-12-01 01:56:20 följande:

Jag kan hålla med om att porrindustrin nog inte alltid är den trevligaste, det är nog inte så kul att jobba med det (tror jag, jag kan såklart inte tala för andra). Jag skulle själv aldrig velat göra det. Men det finns mycket amatörporr nu också. Och att till exempel filma sig själv i sitt eget sovrum när man tar av sig och tar på sig själv eller vad det nu kan vara är INTE samma sak som att prostituera sig , iallafall inte för kvinnan som gör det. Jag har gjort båda (dock inte spelat in porr med någon man). Och det går inte ens att jämföra. När man sätter sig i en bil med en torsk riskerar man bokstavligen att bli mördad. Det gör man inte när man filmar sig själv i sitt eget hem.

Jag hyllar inte porrtittande överhuvudtaget. Men att jämföra det med att faktiskt fysiskt vara otrogen tycker jag är fel. Och det där med att inte lägga sexuell energi eller intresse på andra människor.. Du kommer inte kunna hindra din partner från att tycka att andra kvinnor är attraktiva , du kommer inte kunna hindra honom från att titta på andra kvinnor och du kommer inte kunna hindra honom från att någonsin tänka på någon annan. Att vilja kontrollera någon på de sättet är inte sunt. 

Och så undrar jag hur i hela världen du kan veta att religiösa män inte tittar på porr? Du har väl ingen aning om vad de gör i sitt privatliv? Alla männen som du ser i kyrkan, följer du med dom in på toaletten och i deras sovrum? Jag är själv religiös, alla mina barn är döpta och vi går i kyrkan regelbundet. Tittar på porr gör jag ju inte men jag har nog gjort annat (som jag nämnde tidigare) som du inte skulle kunnat gissa om du träffade på mig under en gudstjänst. Och om du är kristen på riktigt vet du nog att Jesus inte skulle dömt mig för det, jag är lika välkommen där som alla andra. 

Även amatörporrfilmare är prostituerade, om de väljer att sälja sina hemmagjorda filmer till allmän beskådning. OF är inte mer respektabelt det heller eftersom det fortfarande handlar om att sälja sex i någon mån. Få män vill ha en prostituerad till flickvän som bjuder ut sin kropp för vem som helst att se.

Eftersom män oftast begår en fysiskt sexuell akt till sitt porrtittande (onani) så är det en form av otrohet i mina ögon och i många andras också. Det är att ge sin sexuella energi och engagemang till en annan person, även om personen inte finns med i sammanhanget i ren fysisk form.

Och du verkar ha svårt för att läsa och begripa vad jag redan skrivit - det handlar INTE om att kontrollera utan om ha lika värderingar kring sex och monogami.

Jag vet att porr inte är accepterat i många frireligiösa kretsar eftersom de ofta anammar mer konservativa riktlinjer kring sex. Och det är allmänt känt att bibeln inte förespråkar horeri.

Och jo, om Jesus existerar så kommer han med all säkerhet att döma ditt OF-ande då detta är en form av prostitution. Det är du som tydligen har noll koll på detta, det märks tydligt.
  • Anonym (Kri)
    Anonym (Jag) skrev 2025-12-01 03:00:04 följande:

https://christiantoday.com.au/news/how-jesus-loved-the-adulteress-and-the-prostitute.html

https://dotheword.org/2017/10/14/why-did-jesus-love-the-prostitutes-and-the-tax-collectors/

Det verkar vara du som har noll koll på vad kristendom handlar om. Det handlar om att älska och förlåta , inte se ner på och döma människor. Bara för att Bibeln inte förespråkar något betyder det inte att de som har gjort det inte är välkomna i kyrkan eller älskade av Gud. 

Du använder alltså kyrkan som en plats för att ragga på män som du tror ogillar porr och prostituerade kvinnor lika mycket som du? Låter verkligen som en äkta kristen. 

Nej, du är den som av bekvämliga skäl inte tar in helheten. Det som kallas synd är naturligtvis något som också döms ut och inte accepteras inom dessa kretsar. Förlåtelse ja, men detta innebär att man också tar avstånd från det syndande som tidigare begåtts. 

Nej, återigen så kommer du med ditt trötta och ytliga dumtolkande. Jag raggar aldrig då det är ett tarvligt, vulgärt och objektifierande sätt att bete sig på mot andra människor.

Har inte heller rått någon till att ragga utan har hela tiden pratat om at söka riktiga relationer med ett sunt samliv, inget annat.

Jag VET att konservativ religion inte ställer sig bakom hor som sagt. De flesta människor med allmänbildning vet detta. Du är utesluten den kategorin, helt uppenbart.
  • Anonym (Kri)
    Anonym (Jag) skrev 2025-12-01 09:09:52 följande:

Om du har läst vad jag har skrivit så är det något jag har gjort förut och inte gör längre. Jag är 35+ nu och har sambo och fyra barn. Men det spelar ingen roll. Man behöver inte ta avstånd från något för att vara välkommen i kyrkan eller älskad av Jesus enligt kristenndomen. Alla är välkomna i kyrkan. 

Och ja , ragga betyder att  ta kontakt med någon med syfte att ligga med eller dejta personen. Så ja det är tydligen vad du gör i kyrkan. Samtidigt som du tycker att du har rätt att bestämma vilka som får komma dit eller inte. 

Jo, om man aktivt och medvetet syndar så är man knappast välkommen i en konservativ kyrka eftersom man då väljer att gå emot dess religiösa principer. 

Du läser inget vidare själv eftersom du bara fortsätter med dina trötta och iq-befriade halmgubbar och lägger ord i munnen på folk. Jag har aldrig påstått mig bestämma något alls utan upprepar bara allmän basal kännedom kring bibeln, något du själv saknar helt klart.

Nej, ragga betyder mestadels att man bara är ute efter sex, vilket knappast har med några riktiga relationer att göra. 
Svar på tråden Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?