Anonym (Jag) skrev 2025-12-01 01:56:20 följande:
Jag kan hålla med om att porrindustrin nog inte alltid är den trevligaste, det är nog inte så kul att jobba med det (tror jag, jag kan såklart inte tala för andra). Jag skulle själv aldrig velat göra det. Men det finns mycket amatörporr nu också. Och att till exempel filma sig själv i sitt eget sovrum när man tar av sig och tar på sig själv eller vad det nu kan vara är INTE samma sak som att prostituera sig , iallafall inte för kvinnan som gör det. Jag har gjort båda (dock inte spelat in porr med någon man). Och det går inte ens att jämföra. När man sätter sig i en bil med en torsk riskerar man bokstavligen att bli mördad. Det gör man inte när man filmar sig själv i sitt eget hem.
Jag hyllar inte porrtittande överhuvudtaget. Men att jämföra det med att faktiskt fysiskt vara otrogen tycker jag är fel. Och det där med att inte lägga sexuell energi eller intresse på andra människor.. Du kommer inte kunna hindra din partner från att tycka att andra kvinnor är attraktiva , du kommer inte kunna hindra honom från att titta på andra kvinnor och du kommer inte kunna hindra honom från att någonsin tänka på någon annan. Att vilja kontrollera någon på de sättet är inte sunt.
Och så undrar jag hur i hela världen du kan veta att religiösa män inte tittar på porr? Du har väl ingen aning om vad de gör i sitt privatliv? Alla männen som du ser i kyrkan, följer du med dom in på toaletten och i deras sovrum? Jag är själv religiös, alla mina barn är döpta och vi går i kyrkan regelbundet. Tittar på porr gör jag ju inte men jag har nog gjort annat (som jag nämnde tidigare) som du inte skulle kunnat gissa om du träffade på mig under en gudstjänst. Och om du är kristen på riktigt vet du nog att Jesus inte skulle dömt mig för det, jag är lika välkommen där som alla andra.
Även amatörporrfilmare är prostituerade, om de väljer att sälja sina hemmagjorda filmer till allmän beskådning. OF är inte mer respektabelt det heller eftersom det fortfarande handlar om att sälja sex i någon mån. Få män vill ha en prostituerad till flickvän som bjuder ut sin kropp för vem som helst att se.
Eftersom män oftast begår en fysiskt sexuell akt till sitt porrtittande (onani) så är det en form av otrohet i mina ögon och i många andras också. Det är att ge sin sexuella energi och engagemang till en annan person, även om personen inte finns med i sammanhanget i ren fysisk form.
Och du verkar ha svårt för att läsa och begripa vad jag redan skrivit - det handlar INTE om att kontrollera utan om ha lika värderingar kring sex och monogami.
Jag vet att porr inte är accepterat i många frireligiösa kretsar eftersom de ofta anammar mer konservativa riktlinjer kring sex. Och det är allmänt känt att bibeln inte förespråkar horeri.
Och jo, om Jesus existerar så kommer han med all säkerhet att döma ditt OF-ande då detta är en form av prostitution. Det är du som tydligen har noll koll på detta, det märks tydligt.