Inlägg från: Anonym (högfungerande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (högfungerande)

Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?

Hur osäker måste du inte vara i dig själv när du tycker det är otrohet om ens partner tittar på porr. Säger mer om dig och dina egna problem än någon annans.

Blanda för fan inte in folk med autism, högfungerande eller liknande in i det hela. För det mesta fantastiska människor som absolut inte behöver dras med folk som du.

Så jävla less på folk som du, som tror sig veta vad autism är för något. Äckel.

• Anonym (högfungerande)
    Anonym (Nejdå..) skrev 2025-11-30 10:52:58 följande:
    Även om du upprörs över det TS skriver, är det ingen ursäkt att gå till personangrepp.
    Hela inlägget är ett angrepp mot folk med NPF.

Jag är så jävla less på folk som tror sig förstå vad NPF är bara för att dom läst en artikel eller sett nån youtube video på 15 minuter eller pratat med sina tonårs kompisar som uttrycker sig "Haha han/hon är så jävla autistisk"

Folk som delar inställningen som TS är varför det finns så fruktansvärt många personer som går runt o-diagnostiserade i rädsla för den stigma det kan medföra av idioter till folk, och många gånger vill inte ens deras egna familj erkänna att det finns grunder till problem. Det resulterar i att så fruktansvärt många inte klarar av att gå till skolan eller jobbet i tidig ålder, vilket resulterar många gånger i utanförskap, isolering, djup depression, och många gånger försök till suicid.

Så ja, jag går gärna till personangrepp mot dessa människor, både på nätet och i verkligheten.

Skulle det finnas möjlighet för en icke NPF att få leva med psyket av en med autism/högfungerande med ADD eller ADHD (vilket är väldigt vanligt i kombination) i en enda vecka så lovar jag att det aldrig skulle skämtas om igen.

Sedan skulle jag personligen inte vilja vara tillsammans med någon som inte har liknande grundproblem, för ingen annan skulle kunna förstå mig för den jag faktiskt är. Att kunna lägga masken på hyllan och vara uppskattad för mitt riktiga jag är det enda som gör livet värt att leva.

Svar på tråden Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?