Inlägg från: Anonym (när det passar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (när det passar)

Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?

Intressant att många med ena handen pekar på att autister är så monogama och lojala och inte kan det där med sex, sexualitet och identitet/gender, samtidigt som samma personer ofta pekar med andra handen på att autister ofta är själviska, inte lojala, sexuellt "avvikande" (läs bi/homo), har könsdysfori, osv osv.

Jag är också autistisk och vill bara påminna alla om att om du har mött en autistisk person, ja, då har du mött EN autistisk person.

• Anonym (när det passar)
    Jimmy75 skrev 2025-12-02 23:14:05 följande:

Det är spännande det där perspektivet med att i andras ögon skylla på sin diagnos. Det gäller ju bara för de funktionsnedsättningarna som inte syns....vilket måste innebära att en del personer helt enkelt inte tror på att personen har dem.

Jag har hittills aldrig hört någon ifrågasätta en rullstolsburen person och anklaga dem för att bara skylla på sitt rörelsehinder för att de inte ställer sig upp.

Tack! Det är Så Många gånger som jag har förklarat min diagnos, och fått höra att jag skyller på min diagnos. Särskilt om man som jag både fungerar ganska bra, på grund av livslång maskering, och är bra på ord och att förklara mig. Då är det på något sätt inte på riktigt och man skyller på sin diagnos, enligt omgivningen. Som om jag tog diagnosen ur flingpaketet. 
Svar på tråden Måste man hitta en autist för att få en monogam partner?