Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Omöjligt företag hjälp

Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:10:10 följande:
    Skulle du seriöst be en granne hjälp dig bära ett 25 kg tungt paket? Jag vet inte vilken värld ni lever i men jag har uppfattningen att folk är allmänt elaka och inte skulle riskera att skada ryggen för en främmande människa 
    De allra felta hade knackat på till grannen och bett om hjälp. 

Vem säger något om att skada ryggen?
  • EpicF
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:43:57 följande:
    Duger och duger. Det gör ont i mig att ta kontakt med andra, speciellt något som att be om en tjänst. Jag mår på riktigt väldigt dåligt efteråt. Är sjukskriven av en anledning. Det var därför jag köpte ett löpband, för att kunna motionera de dagar jag inte har kraft att ta mig ut i världen
    Då får du väl ha den defekta varan utanför dörren då. 
  • EpicF
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:48:03 följande:
    Ingen tejp kan väl hålla 25 kg dock. Den kom med sådana band runt men de behövde jag ju klippa för att kunna öppna paketet
    Jodå, det finns tejp som håller 25kg. 
  • EpicF
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 20:58:55 följande:
    Mina armar når inte runt
    Nej, det är inte meningen heller. Ta hjälp av en granne eller kompis så bär ni ner den tillsammans som bilden⬇️ 
  • EpicF
    Anonym (k) skrev 2025-12-01 21:49:56 följande:
    Fast är det schysst att håna någon som tydligt försöker fastän denne inte tänker som du och alla andra som verkar tro att allt är självklart för alla? Nej.
    Ts försöker inte ens. Kommer bara med ursäk på ursäkt. Negligerar alla råd.
  • EpicF
    Anonym (Hmm) skrev 2025-12-01 23:17:30 följande:

Jag vill minnas att det startades en tråd om ett löpband som skulle upp i lgh efter leverans vid port. 
    Även det var ett totalt omöjligt företag trots olika råd om hur.
    Misstänker starkt att det är samma TS men uppenbarligen i så fall gick det ju att få upp skiten till lgh men nu går det inte att få ner igen.
    Gud give att företaget inte skickar ett nytt som ersättning - då börjar ju allt om igen ....

Stämmer det.... 
  • EpicF
    Anonym skrev 2025-12-02 05:16:48 följande:
    Jag tycker att folk är elaka mot dig i tråden ts.

Vet inte hur du ska lösa det om du inte vill eller vågar fråga någon granne.

Hade en granne ringt på och bett mig att hjälpa till att bära hade jag sagt nej, jag är fädd om min rygg samt har en gammal fraktur i handleden som spökar till och från. Aldrig att jag hade riskerat min hälsa för ett pakets skull.

Så jag har full förståelse för att du inte vill fråga med risken att få ett nej.
    Ser ingen som är elak mot ts. Vi bara kommit med råd. 

Det är helt ok för en granne att säga nej till att hjälpa, men har den som ville ha hjälp iallafall försökt. 
Svar på tråden Omöjligt företag hjälp