Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Vikt

Vikten är känslig och svårt att ta tag i, men med 108kg så måste det ju göras, jag är lika lång som din sambo men väger knappt hälften, jag vet att jag väger mindre än medel men din sambo väger absolut alldeles för mycket.

"Add, don't subtract" verkar ha erfarenhet av övervikt så jag skulle ta in hennes råd

Själv har jag gått upp och ner en del men som högst har jag vägt 60kg (ej räknat graviditeter) så jag vet inte riktigt hur pass jobbigt det kan vara men när jag märkt att jag börjat gå upp i vikt så har jag försökt ta tag i det på en gång, promenader, kokt ägg till frukost, lättare lunch men sen vad jag vill till middag, jag har helt uteslutit kvällsnacks men det är en vanesak (typ som rökning) så det är svårt att sluta tvärt utan att humöret påverkas så om det inte går att begränsa till helgen så skulle jag försöka byta ut till ett nyttigare alternativ, jag åt en massa rostade kikärter ett tag, kolla recept på alternativt till chips och gör något tillsammans, blir en kul grej. Gå promenader tillsammans efter middagen hela familjen osv, det är svårt att bryta vanor oavsett om det är mat, cigaretter eller alkohol så det är små förändringar i taget som gäller

Svar på tråden Vikt