Inkomst och boendekostnad
Skulle ni vilja berätta vad ni har i inkomst och vad er boendekostnad ligger på?
Skulle ni vilja berätta vad ni har i inkomst och vad er boendekostnad ligger på?
Vi får ut ca 52000kr tillsammans.
Bor i hus betalar med ränta,amortering vatten osv ca 12000kr per månad.
Har en bil på privat leasing 4000kr per månad och en tjänstebil som är betald/avdragen i lönen.
2 barn.
Lever just nu på A-kassa ca 14000 kr efter skatt och har boendekostnad på ca 2000kr ( el och försäkring ) .
Just nu pluggar jag, så får ju såklart mindre ännär jag jobbade. Men när jag jobbade hade jag ca 29 000 före skatt och sambon kanske 27 000 före skatt. Hyran är på 13 400. Det går runt även nu när jag pluggar, men visst tänker man till en extra gång innan man köper nåt.
Bor ihop med min man och vi för över pengar för alla räkningar till ett konto. Har inte stenkoll på exakt vad just boendekostnaderna snittar på eftersom det ju varierar över året, men alla våra räkningar hamnar på ungefär halva min lön. Min del blir alltså 1/4 av lönen. Vi för oftast över samma summa varje månad. På sommaren går inte allt åt och på vintern är det ett lätt underskott men det jämnar ut sig på årsbasis.
Vi har lite dyrare renoveringar (stammar, badrum etc) på gång så sparar ungefär lika mycket som går till räkningar.
Jag och min man har tillsammans ca 60 000kr netto i månaden. Bor i radhus.
Lån och amortering: 8000kr
Samfällighetsavgift (inkl uppvärmning, sophämtning mm): 4500kr
Hushållsel, övrigt: ca 1500kr
Så totalt 14 000kr i boendekostnad.
Utöver det sätter vi in 8000kr på huskontot varje månad för nödvändiga renoveringar och förbättringar. Det borde egentligen ses som en del av boendekostnaden då det är en utgift som man inte har i en hyresrätt.
Vi får ut ca 52000kr tillsammans.
Bor i hus betalar med ränta,amortering vatten osv ca 12000kr per månad.
Har en bil på privat leasing 4000kr per månad och en tjänstebil som är betald/avdragen i lönen.
2 barn.
Det här med bilarna är intressant att du tar med. För vissa boenden är ju bilen/bilarna en förutsättning för att det ska gå att bo där. Bil och/eller årskort på lokaltrafiken (där sådan finns).
Vi betalar 13 000 i hyra varje månad, vilket ju är mycket, men bilen är en lyx vi unnar oss. När man bor så centralt som vi gör behövs den egentligen inte.
Om man bor där man behöver två bilar för att vardagen ska funka är däremot bilarna och bränslet på sätt och vis en del av boendekostnaden.
Bor utomlands.
Inkomst: ca 160000/månad efter skatt (Lite mer om min fru också har inkomst den månaden)
boendekostnad (inkl. Skatt och försäkring) 20000/månad (varav 10000 amortering)