Anonym (Jason) skrev 2025-12-06 13:07:24 följande:
Då är du nog inte frivilligt barnfri, då borde du veta vad det innebär tycker man. Det innebär att man valt bort barn i sitt liv. Dessa kvinnor kommer inte välja män med barn. Eftersom dom inte vill ha barn, noll intresse av barn och familj.
Då är du ofrivilligt barnlös, om du är barn kär och vill ha barn i ditt liv. Det är en STOR skillnad . Titta vad dom frivilligt barnfria skriver och den gemensamma faktorn är. Inga män med barn. Många vill inte bli indragna i familje dynamik. Dom träffar ju fortfarande sina vuxna barn. Dessa kommer ha helt olika syn på livet. Därför väljer som en man utan barn. Dom har mer gemensamt och samma syn på livet. Mina frivilligt barnfria kvinnliga vänner säger exakt samma sak.
Jo, jag är frivilligt barnfri. Mannen i trådstarten har vuxna barn - de är alltså inte barn utan vuxna och de bor inte hos honom och TS behöver inte träffa dem om hon inte vill. Man kan välja bort egna barn men ändå vara ihop med nån som har barn. Det är skillnad på att ha ansvar för barn dygnet runt och att spendera viss tid med nån annans barn - till exempel vara särbo med nån som har en tonåring varannan helg (man behöver inte alltid umgås just den helgen). Man kan välja bort barn på grund av karriär eller intresse/sport (som exempel) men det måste inte innebära att man aldrig vill träffa nåt barn en endaste minut. Att välja bort egna barn behöver inte betyda att man hatar barn och aldrig vill umgås med barn. Du verkar väldigt dryg och otrevlig så jag förstår att just dina barnfria vänner uttrycker sig så som du beskriver.