• Anonym (Kär)

Kär i skolkamrat

Jag går en  utbildning och där finns en kille som jag är lite små kär I. Vi båda är  40.Vi sitter ganska ofta nära vid lunchen och de är bara han o 2 till (en tjej o en yngre kille ) som.brukar sitta vid mig o prata på rast/lunch. Dock mest han faktiskt.  Om han inte är där hamnar jag ofta ensam vid bordet. 
    Han är en blyg typ av kille men pratar med mig. Jag vet att han är singel , vi pratar om allt möjligt. 
    Jag vill bjuda ut honom eller på ett diskret sätt få han o förstå att jag gillar honom . Jag är så rädd för ett nej, om de blir jobbigt o stelt o gå ihop i skolan efter sen.  De kan bli bli konstigt om de blir ja oxå . Vi ska ju kunna skilja privatliv från "skollivet. "
    Han pratar ju inte inte bara med mig men mer med mig än de andra eftersom  9av 10 gånger sitter han vid mitt bord. 
    Jag funderar på skriva till honom för at de lite svårt o hitta ett tillfälle i skolan utan att andra ska råka höra oxå eller att tillfället käns bra .

Hur skulle du reagera om nån du jobbar/pluggar med var intresserad av dig?
    Hur skulle de känns om du inte känner samma o sen jobba med den personen ?
    Skulle du vilja vara ihop med skol/ arbetskamrat? Jag skulle kunna skilja på privatliv o skolliv sen är vi ju bara skolkamrater i ett år till. 

.
    ....
    ....

• Svar på tråden Kär i skolkamrat
  • Anonym (Patrik)

Det var en himla åtgång på dessa trådar med just 40 åriga kvinnor som blir kära i 60-åriga gubbar etc. , skolkamrater , jobb kollegor. Jag undrar vad som är så speciell med 40  just nu lol 

Helt ärligt, jag känner två at kategorier i denna ålder av kvinnor. Majoritet är i förhållanden eller gifta, den andra är frivilligt singlar och har inga intresse för män på ett romantisk plan.

Dom ggr jag studerat har kvinnorna varit mest seriösa med sina studier och fokuserat på det. I den åldern har dom inte varit ute efter att ragga på någon eller hitta kärleken.  Brukar vara män som uteslutande ser "potentiella möjligheter" till kärlek 

Du är väl väldigt unik som kvinna =)

• Anonym (Kär)
    Anonym (Patrik) skrev 2025-12-06 18:40:31 följande:

Det var en himla åtgång på dessa trådar med just 40 åriga kvinnor som blir kära i 60-åriga gubbar etc. , skolkamrater , jobb kollegor. Jag undrar vad som är så speciell med 40  just nu lol 

Helt ärligt, jag känner två at kategorier i denna ålder av kvinnor. Majoritet är i förhållanden eller gifta, den andra är frivilligt singlar och har inga intresse för män på ett romantisk plan.

Dom ggr jag studerat har kvinnorna varit mest seriösa med sina studier och fokuserat på det. I den åldern har dom inte varit ute efter att ragga på någon eller hitta kärleken.  Brukar vara män som uteslutande ser "potentiella möjligheter" till kärlek 

Du är väl väldigt unik som kvinna =)

Jag har en åldergäns på 10 är äldre än mig så typ 50. Denna kille är jämngammal.  Jag bara råkar gilla honom . Han är dock lite blyg så jag tror inte han skulle ta några uppenbara steg. Jag är lite feg o vågar inte bjuda ut honom . Tillslut kanske de är så att vi båda är intresserade men ingen vågar ta steg.
    Jag "letar" efter ett seriöst  förhållande . Har inga dejtingapar utan gillar just de att träffas naturligt.  Just denna gång hade jag önskat att han visa signaler på vad han känner om han känner nått 
  • Jimmy75
    Anonym (Kär) skrev 2025-12-06 18:53:42 följande:
    Jag har en åldergäns på 10 är äldre än mig så typ 50. Denna kille är jämngammal.  Jag bara råkar gilla honom . Han är dock lite blyg så jag tror inte han skulle ta några uppenbara steg. Jag är lite feg o vågar inte bjuda ut honom . Tillslut kanske de är så att vi båda är intresserade men ingen vågar ta steg.
    Jag "letar" efter ett seriöst  förhållande . Har inga dejtingapar utan gillar just de att träffas naturligt.  Just denna gång hade jag önskat att han visa signaler på vad han känner om han känner nått 
    Du missar 100% av chanserna du inte tar.
  • Anonym (Alva)

Jag hade inte vågat visa något tydligt intresse förens när skolan slutar. Det kan bli jobbigt att se varandra i skolan om tycke inte besvaras. Däremot hade jag i din situation försökt att hitta på något utanför skolan tillsammans med honom och de andra du kommer bra överens med. Jag tänker att du kanske då kan se något intresse från hans sida eller att han kommer kunna utveckla känslor för dig.

• Anonym (Lottie)

Gör saker med honom som inte är en uppenbar dejt. Bjud in några stycken att plugga och fika hos dig. Fråga om någon vill ta en promenad på lunchen. Lite såna saker. Min erfarenhet är att om man gör så och han är intresserad så kommer det att uppstå tillfällen när han blir sist kvar med dig, är den första som hakar på och vill följa med osv. 

Gör man på det viset behöver man aldrig göra den där grejen med att outa hur man känner (som ju kan bli pinsamt) utan saker och ting faller på plats allt eftersom. Antingen mynnar det ut i ingenting eftersom intresset inte var besvarat, eller så sitter man där till sist, tillsammans i en soffa nånstans. :) 

• Anonym (Bra tillfalle runt jul)

Precis sahar som Lottie beskriver och just runt jul finns det ju mycket man kan gora. Bjuda in till Lussefirande, gloggkvall, ga pa julbord, ga pa julmarknad, ha med folk som smakrad vid julklappskop/nar man letar julklappar, gora julgodis ihop, kopa gran osv.
    Att spontant fraga om nagon vill hanga med och kolla pa gran efter skolan ar ju ingen uppenbar dejt, men om han ar intresserad av dig sa nappar han nog (om han inte har andra viktigare planer efter skolan). 
    Att saga att du tankt ga pa julmarknaden pa lordag, men ingen av dina kompisar kan/vill. Ar det nagon som vill hanga med? De flesta har sakert andra planer, men ar han intresserad sa nappar han nog. 
    Du anordnar en gloggkvall for vanner och bekanta och bjuder aven de 3-4 som du umgas med i skolan (inklusive honom). 
    Nappar han inte pa 7-8 agnar du slanger ut sa ar han nog inte intresserad pa det sattet, men ar han intresserad sa nappar han nog pa de flesta.

• KimLinnefeldt

Små, små steg. Ta en promenad på lunchen. Föreslå en fika efter skolan, utanför området. Och sen... Och sen... Och sen...

Svar på tråden Kär i skolkamrat