Jag går en utbildning och där finns en kille som jag är lite små kär I. Vi båda är 40.Vi sitter ganska ofta nära vid lunchen och de är bara han o 2 till (en tjej o en yngre kille ) som.brukar sitta vid mig o prata på rast/lunch. Dock mest han faktiskt. Om han inte är där hamnar jag ofta ensam vid bordet. Han är en blyg typ av kille men pratar med mig. Jag vet att han är singel , vi pratar om allt möjligt. Jag vill bjuda ut honom eller på ett diskret sätt få han o förstå att jag gillar honom . Jag är så rädd för ett nej, om de blir jobbigt o stelt o gå ihop i skolan efter sen. De kan bli bli konstigt om de blir ja oxå . Vi ska ju kunna skilja privatliv från "skollivet. " Han pratar ju inte inte bara med mig men mer med mig än de andra eftersom 9av 10 gånger sitter han vid mitt bord. Jag funderar på skriva till honom för at de lite svårt o hitta ett tillfälle i skolan utan att andra ska råka höra oxå eller att tillfället käns bra . Hur skulle du reagera om nån du jobbar/pluggar med var intresserad av dig? Hur skulle de känns om du inte känner samma o sen jobba med den personen ? Skulle du vilja vara ihop med skol/ arbetskamrat? Jag skulle kunna skilja på privatliv o skolliv sen är vi ju bara skolkamrater i ett år till. . .... ....