Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

Vad gör man??

Elisa70 skrev 2026-02-23 08:27:09 följande:
    Jag är ?din fru?, dvs i din hustrus situation.
    När jag kom in i klimakteriet för sex år sedan minskade sexlusten kontinuerligt tills att jag idag inte har någon sexlust. Min man har en väldigt hög sexlust.
    Under åren har jag ställt upp på sex och det är inte kul för någon av oss.
    Vi är nu i en seriös diskussion om att han skulle skaffa någon att ha sex med. Det har tagit tid att komma hit och vi är bara i början av diskussionen. Det är komplicerat och många frågor finns.
    Ibland tänker jag att det hade varit bättre att han bara är otrogen och diskret. Nu läggs mycket på mig - mina värderingar, mina känslor, min rädsla. Samtidigt är det självklart mycket bättre att vi är ärliga och kommunicerar.
    Hur det kommer att bli vet jag inte i dagsläget eftersom det fortfarande är så nytt, men tankarna ältar och låter mig inte vara ifred.
    Du har aldrig för egen del sökt hjälp kring din sexlust? Jag vet att det kan vara svårt när man inte känner suget, men du mår ju bra av sex om du har lusten. Jag tycker att det är synd att man inte tar ansvar för den. På samma sätt som man tar hand om vilken åkomma som helst som påverkar sig själv och andra runt omkring sig. sen när ni fått utrett vad det beror på så kan ni si utgå från det. Jag menar inte att du måste få din lust tillbaka, utan bara förstå den och om du vill kunna göra något åt den.
Svar på tråden Vad gör man??