• Anonym (Hej)

V.33 bebis i säte

Är gravid med fjärde barnet i v33 och idag hos barnmorskan sa hon att hon tyckte att barnet låg i säte. 

Ingen av de andra tre barnen har legat i säte så sent och blir såklart orolig. Hon var dock lugnande och förklarade att det är lång tid kvar och att barnet har tid att vända sig, dessutom så finns det mer plats nu iom att det är fjärde.

Dessutom, nu vet jag dock inte om det är en tillfällighet eller har något samband så låg bebisen ?ihopvikt? när vi gjorde RUL i v. 20. Alltså benen låg vid huvudet, dock rätade den ut sig under tiden men tänkte om det har något samband. 

Hur har det blivit för er andra? Vände sig bebisen? Var det några komplikationer iom att den låg ihopvikt? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden V.33 bebis i säte
  • Anotherone

Mitt andra barn körde först tvärläge ett par veckor och sen säte. Men jag tror att runt v35-36 hade han lagt sig med huvudet nedåt och sedan höll han sig så.

• Anonym (Hej)
    Anotherone skrev 2025-12-09 08:41:07 följande:

Mitt andra barn körde först tvärläge ett par veckor och sen säte. Men jag tror att runt v35-36 hade han lagt sig med huvudet nedåt och sedan höll han sig så.

Tack snälla för svar! Håller tummarna att samma händer mig!

• cosinus

Min trea låg i säte från typ v 32. Även född vaginalt i säte.

Han ville ligga så, de gjorde aldrig ens ett vändningsförsök eftersom han var liten och hade gott om plats. Läkaren så att provar jag vända så är risken stor att han är tillbaka innan du ens är ute på parkeringen.

Fyran låg i klockrent tvärläge i V 36. Barnmorskan hämtade alla studenter de hade för att de skulle få känna. Det var tydligen ovanligt men hon vände sig sen neråt. 

Svar på tråden V.33 bebis i säte