Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Varför är min 4-åring så arg?

Har det skett någon förändring i hans liv eller på förskolan? 

När min grabb var 4 slutade storasyster på fördkolan för hon skulle börja f-klass. Då blev sonen plötsligt ensam. Vilket i sin tur ledde till att han blev utåtagerande. Jag hade föera samtal med pedsgogerna och när vi kom in på dag nr 3 då sonen bet och slog sin kompis blev jag ganska irriterad på förskolans slappa agerande. Jag krävde att de punktmarkerade min son så att han inte kunde slå och bita andra barn. 
    Det tog ungefär en vecka så hade han slutat försöka bita och slåss.

Färsök att prata med personalen om du imte kan komma på vad som är orsaken. De ser ju ditt.barn och lamsle har de em uppfattning om vad det är som spökar?

• Agda90
    Anonym (C) skrev 2025-12-08 17:26:18 följande:

Vänta något år till. Då kommer du kunnna förklara att man inte slår folk. Runt 5 år så börjar ungar utveckla det som kallas empati. Inte mycket förståelse för såna saker innan det. 

Man väntar för sjutton inte när barn är utåtagerande. Något måste perosonalen göra så att pojken inte kan slå sina kompsar!
  • Agda90
    Anonym (C) skrev 2025-12-08 17:44:44 följande:
    Dampkärringar, lika känsliga som femåringar... Noll förmåga att tänka långsiktigt. Vill bara skrika för dom har inte fått växt upp. 
    Kallar du mig för dampkärring?
    Skrik på du bäst du vill men du framstår bara som ganska blåst nu, pga hur du uttrycker dig.
  • Agda90
    Anonym (Rådlös mamma) skrev 2025-12-08 17:51:26 följande:
    Han har bytt avdelning och pedagoger. Då drog det igång rejält.

Saken är att det pågått en månad nu. Jag har pratat med pedagogerna. Inget har ändrats. De verkar säga till eller lyfta ut honom, men sen händer liksom inget mer och det bara fortsätter. Pedagogerna säger typ "nej, han bara går på, inget vi ser händer innan".
    Det och att det finns ett barn som din son är rädd för är något du borde ha tagit med i trådstarten! 
    Din son har gått genom något som gör att han inte mår bra, eller inte trivs, eller inte är trygg. Han kan inte förklara det för dig. 
    Boka ett möte med någon pedagog och försök hitts en lösning. Är.han rädd för det äldre barnet då kanske de kan undvika att vara i närheten av varandra? Att de sitter långt ifrån varandra vid måltider osv.

Den här "dampkärringen" gillar inte att vara acceptera saker utan att försöka ta reda på orsak. 
  • Agda90

Wow! Bara wow! Och jag menar inte det som något positivt om din hjärna skulle få för sig det. 

Föreslår att du går och lägger dig nu. Du kanske vaknar på bättre humör imorgon.

Anonym (C) skrev 2025-12-08 18:03:37 följande:
    Kanske så du hanterar män bara? Du är van med att det är okej att alltid försöka brusa upp dig
  • Agda90
    Anonym (C) skrev 2025-12-08 18:01:48 följande:
    Det är du som skriker först, så jag är inte direkt orolig för att det skulle vara mitt problem mer än det är ditt här lilla du.. 
    Det år något seriöst fel på dig!
  • Agda90
    Anonym (Rådlös mamma) skrev 2025-12-08 18:09:41 följande:
    Det barnet är inte kvar.

Har redan haft flera avstämningar. Mitt barn går på flera andra barn utan att pedagogerna förstår varför, är det enda vi landat i än.
    Då får pedagogerna se till att din son inte får möjlighet till att slåss och fortsätta jobba på att skapa en trygg miljö 
Svar på tråden Varför är min 4-åring så arg?