Inlägg från: Noname00 |Visa alla inlägg
  • Noname00

Ska jag fråga?

Anonym (Han har något nytt på G) skrev 2025-12-11 08:43:28 följande:
    Vem äger bostaden eller har förstahandskontraktet? Är det du, TS, skulle jag överväga att "säga upp honom". Är ni sambos får man inte skicka ut honom på studs, tre månader ska han ha för att hitta en ny bostad.
    Vad menas med "säga upp honom"?
  • Noname00

Jag hade tittat i telefonen utan att tveka.
    Då får du svar.

Någon gång kommer du se ett sms som kommer eller att han glömmer den olåst.

Jag hade börjat med att kolla och samla info innan jag konfronterade personen.

Åker han bil, lägg en airtag i bilen.

• Noname00
    Goneril skrev 2025-12-11 18:52:37 följande:
    Ja, vem som äger bostaden eller har kontrakt framgår inte. Den kan också vara köpt för gemensamt bruk och då gäller sambolagen.                                                                                                                                                        Sambon håller nog på med skumraskaffärer, TS borde kolla igenom hans skåp och garderober.                                                                                                                                                                                                                      Originellt om en älskarinna tar emot mitt i natten, men varför inte!  Hon väntar tills maken tuppat av, han brukar ta sömnmedel. Hon ringer TS sambo som genast ger sig i väg. Hon tar emot, tjusig och välsminkad, i sin vackraste och mest genomskinliga negligé. Den kylda  champagnen väntar ... En underbar natt, det enda som stör är makens högljudda snarkningar ...
    Kan vi bara släppa sambolagen för en stund.
    Det kan lila görna vara ts som köpt bostaden fast den är för gemensamt bruk.
    Det är inget man måste applicera så länge man är överens.
Svar på tråden Ska jag fråga?