Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Ska jag fråga?

Han ljuger för dig och drar mitt i natten och är hemlighetsfull kring sin telefon. När du frågar honom så kan han inte ge dig svar.

Nu kommer jag vara så där brutalt ärlig som jag brukar vara och som vissa tycker illa om. 

Du har redan frågat och inte fått svar. Att inte få svar är en lögn det med. Framförallt eftersom du redan har kommit på honom med att ljuga. 
    Konfrontera honom. Jag hade frågat om han är otrogen eller om han håller på med något olagligt. Markerat tydligt att det han gör är fel. 
    Mår man dåligt så berättar man det. Har man hamnat i klorna på något som kan vara kriminellt så säger man för sjutton till sambon som då kan få valet att stanna och riskera sin säkerhet eller lämna. 

Många här skriver att telefonen är privat och att de inte skulle visa vad de har för sin partner av olika skäl. Jag och min man har andra åsikter i frågan. Vi kan varandras koder och behöver vi så använder vi varandras telefoner. 

• Agda90
    zelgon skrev 2025-12-11 12:08:28 följande:

Titta i telefonen så får du svar.

Kräv rakt upp och ner. "Du har betett dig jättekonstigt sista tiden, jag vill se vad du håller på med egentligen.". Vägrar han så gör du slut. Eller så tittar du i smyg.

Ja, han är otrogen. På ett korkat sätt också. Mer uppenbart än så blir det inte om hon inte står i hallen gravid och frågar om du vill sitta barnvakt när barnet kommer.

Det är det jag också tror
  • Agda90
    Noname00 skrev 2025-12-11 14:05:40 följande:

Jag hade tittat i telefonen utan att tveka.
    Då får du svar.

Någon gång kommer du se ett sms som kommer eller att han glömmer den olåst.

Jag hade börjat med att kolla och samla info innan jag konfronterade personen.

Åker han bil, lägg en airtag i bilen.

Nyare bilar kan man följa via app. Appen där vi startar värme och lite annat har även en funktion så att vi kan se var bilen befinner sig. 
  • Agda90
    Anonym (Misstänksam) skrev 2025-12-11 19:27:28 följande:
    Tack för uppriktigheten, jag uppskattar den!
    vi har haft tjafs tidigare med lögner från hans sida (i början) jag känner att det här är avklarat och hanterat. Så jag tar inte upp det i nya konflikter. Men för några veckor sen fick jag en känsla av att han börjat följa väldigt många på sociala medier. Och mycket riktigt hade han lagt till flera kvinnor som jag aldrig hört talas om?

jjag är inte svartsjuk som person, men jag uppskattar inte att bli förd bakom ljuset och slösa tid. Jag frågade öppet vilka alla dessa personer var? Och han visste inte alls vad jag pratade om? Han hade inte följt någon! men det syntes väldigt tydligt. Och efter många men fick jag ur honom att det var gamla klasskompisar från högstadiet? Jag ville veta vad intentionen var men det fanns så klart ingen alls enligt honom. Han är 40 år gammal, så det är inga kvinnor han stöter på i vardagen eller likande som skulle vara en bekant eller vän.

jag vet inte men mitt huvud började snurra i massa tankar, att han försöker fiska efter napp någonstans. Eller så kanske jag är oförstående hur en person från högstadiet som jag inte sett på 20 år skulle vara intressant att följa?
    Det låter som parterpi hade varit bra för er. Något som fler borde gå på. 

Ni är inte på en bra plats som par och din man är inte på en bra plats han själv. 

Jag har själv lagt till massa med gamla klasskamrater genom åren. Men jag har aldrig ljugit om det när min man har frågat vem folk är på mina olika konton. Ibland har jag sagt "å nu hittade jag Kalle som jag inte har sett sedan gud-vet-när. Kul att se att han har fru, barn och bor i XX stad". 

Ledsen att säga det men du har skrivit ett par gånger att du har en känsla. Den typen av magkänslor brukar sällan vara fel. Men hur du ska hantera det är en helt annan grej. Jag har ingen aning. 
Svar på tråden Ska jag fråga?