Anonym (Lussekatt) skrev 2025-12-14 19:09:45 följande:
Att leva utan en man
Ni kvinnor som tagit beslutet att aldrig mer leva tillsammans med en man eller kanske har valt att leva ensamma hela tiden. Hur mår ni? Jag levde i en längre relation som tog slut för 5 år sedan och det jag kände mest efter uppbrottet var lättnad. Känner fortfarande ingen längtan efter en man. Har jag stängt av eller är livet helt enkelt bättre utan en man?
Jag har levt i relationer sen jag var 14 ungefär, flera längre relationer och några kortare, är 48 nu. Den senaste tog slut i somras och det är faktiskt helt fantastiskt att leva själv för mig. Nu bor det äldre tonåringar med mig visserligen. Nu är den första gången i mitt liv som jag börjat tänka sådär, att kanske hoppa över förhållanden helt. Jag kommer åtminstone aldrig mer att ha ett gemensamt hem ihop med nån igen, det är jag 100% säker på. Särbo möjligen. Och det är ett möjligen som sitter extremt långt inne just nu.
Jag har ett krävande jobb jag gillar, barn och vänner jag får väldigt mkt av att umgås med. Hobbys som ingen kan ha åsikter om längre, att det tar för mkt tid. Min tid är min egen förutom det som barnen får, det är underbart.