Anonym (Daniel) skrev 2025-12-15 15:48:33 följande:
Har några kvinnliga vänner och dom mår faktiskt bättre psykiskt utan man. Man kan läka utan man. På dig låter det som att män är det som avgör att du ska läka. Och att det inte finns någon annan väg.
Dessa kvinnor håller inte med dig, deras liv är inte upphängt kring en man. När jag läser det du skriver, så var nog det så att du behövde en man för att kunna läka. Dessa har inte behövt det. Alla har det inte så som du beskriver.
Många verkar tro att livet inte kan fortgå om man inte har kärlek och partner. Många behöver det för motivation och för att deras liv ska röra på sig. Dessa kvinnor behöver inte det. Dom klarar sig helt på egen hand.
Då har du nog inte läst vad jag skriver.
Jag har ett fullgott liv utan man . Att dejta och nån gång ha sex är inte ett måste utan nåt litet extra som.är helt okej att längta efter även om jag inte vill ha en relation. Jag har inget behov av att konsekvent rata män bara för att jag inte vill ha en relation.
Och det var lite det som var poängen med inlägget. Allt är inte svart eller vitt.
Poängen var också att jag förstår att många kvinnor flyr in i singellivet som blir en slags rebound istället för att kanske reflektera och läka. What ever flows your boat osv men kanske är det inte alla kvinnor som mår bra av det heller.