Skaffa barn under studier
Jag och min man väntar vårat första barn mars 2026 och jag går nu i tankarna på framtida studier.
Har länge velat läsa vidare till något efter gymnasiet men inte riktigt kunnat bestämma mig till vad. Nu är jag ganska säker på att jag vill plugga till lärare. Men det dyker upp många funderingar och jag har inte den blekaste om vem man kan vända sig till!
Typ det enda som får mig att tveka är att jag vet att vi kommer vilja ha fler barn innan jag är färdig med utbildningen, då den ju är 5 el. 5,5 år. Vet att jag i alla fall vill ha mist ett barn under den tiden.
Hur skulle det fungera tror ni? Och blir det för tidigt att söka HT26?
Är i dagsläget anställd på ett företag på heltid tillsvidare. Ska jag då ta tjänstledigt under studierna? hur skulle det fungera om jag sedan blir gravid igen? hur nära inpå föräldraledigheten kan jag säga att jag vill säga upp mig eller ta tjänstledigt? Kan de säga nej till tjänstledigheten när det gäller studier?
Har tagit föräldraledigt till Mars 2027 så då kanske jag ska vänta med att söka till utbildningen till HT27!
Har 3 månaders uppsägningstid och vill ju veta att jag kommer in på utbildningen innan jag säger upp mig!
Är det någon som varit i liknande sits som vet vem man kan vända sig till, eller har tips och råd?
>Hur hade not gjort