Inlägg från: Alithe12 |Visa alla inlägg
  • Alithe12

Skaffa barn under studier

Hej! 

Grattis till er som ska bli föräldrar 🙂

När det kommer till dina tankar till studier så hade jag sökt när du är mammaledig och sett om du kommer in. Jag började studera när min dotter var 6 månader HT24 och det gick superbra , mycket går att läsa sig till på distans och det mesta är frivilligt i högskoleutbildning! Har du familj och vänner som kan stötta upp någon gång i veckan under tiden du har lektion så tror jag de hade gått super! Nu är det inte lärare jag läser men kan ändå tänka mig att det går att anamma medans du fått bebis, svårare om de var en fysisk utbildning som polis eller dylikt. 

Jag var mammaledig från min tillsvidare anställning på mitt jobb under tiden jag pluggade och så i dialog med min chef ändrade vi till studieledig när jag slutade vara mammaledig och dottern gick på förskola.

Sen din oro för barn nummer 2 , du har möjlighet att ta studieuppehåll under tiden du pluggar och då reserveras din plats tills din mammaledighet är över eller om du kombinerar plugg med bebis går ju med , men de vet du ju mer om när du sett eran kursplan och så! Men jag tycker du ska söka och ta ett beslut därifrån!

stort lycka till 😃

Svar på tråden Skaffa barn under studier