Ett barn ...
Min man sa från början att han bara ville ha ett barn. Jag höll med. Vi hade dessutom svårt att få barn ? jag hade tre graviditeter och den fjärde lyckades med barn via IVF.
När vårt älskade barn var två år gammalt fick jag en stark önskan om ett till barn. Det kändes som om alla omkring oss hade fler barn men vi bara har ett. Som om jag missade något. Men min man har varit emot fler barn och är det fortfarande. Det är en livsprincip för honom, punkt. Ingenting kommer att ändra hans val.
Vi har en utmärkt relation och vår familj fungerar jättebra. Nu är vårt barn sju år och jag tänker inte längre på att skaffa ett till barn. Jag ger allt det bästa till vårt enda barn och är lycklig med det.
Jag tycker att det borde vara mindre press på familjer som väljer att bara skaffa ett barn. Många säger saker som: ?När ska ni få ett till?? eller ?Ett barn räknas inte.? Det är så fel. Det sårar på riktigt. Varför räknas två eller fler som normen, men om man har ett barn måste man förklara och försvara sitt val?