• tintin2

höst/vinter jackor för gravid? finns det ?

Nu när kylan snart kommer.
    vad tänker nu ha för jacka ?? jag vill så gärna ha en snygg höstjacka,
    men magen växer ju bara mer och mer nu. är i v. 21 nu. Och BF är beräknat till 1/1-05, vad ska man då ha för jacka i höst och vinter där magen får plats? var finns det att köpa?? Finns det nå speciella jackor på Polarn å pyret. än så länge har jag inte hittat nått alls :( Någon fler som kommer att ha stor mage i vinter.. hur löser ni det ??
    man vill ju va snygg än fast man är gravid. Man vill inte klä sej i säckiga/stora kläder.

• Svar på tråden höst/vinter jackor för gravid? finns det ?
  • lurksmulan

Jag har samma funderingar! Har bf 27/1 så det är ju mitt i smällkalla vintern. Andra jag känner har köpt vinterjackor i herrstorlekar för att få snygga men stora jackor. Själv hade jag herrstorlek xl i min senaste jacka så jag tror inte att jag kan hitta större. Min tillfälliga lösning är att köpa en rejäl fleecetröja att ha under vinterjackan och sen bylsa på med halsduk och tröjor under så att det inte blir så kallt i glipan där jackan inte går igen.
    Pratade med en jobbarkompis om det, som fick barn i januari 2003, och hon sa att jag inte ska oroa mig så mkt över jacka utan mer fundera på vad sjutton jag ska få på mig på fötterna! Så nu gör jag det.

• tintin2

på fötterna?? sväller dom mycket där i slutet ?? :( hm.. man skulle ha varit höggravid nu på vår/sommaren istället.. det är enklare då tro ja behöver man inte så mycket mer kläder.

• lurksmulan

Ja hon hade visst stora problem med att få på sig skor alls. När hon åkte in till förlossningen fick hon ta sin sambos skor, det var allt som gick på!
    Tror inte att det är bättre att vara höggravid på sommaren. Värmen!
    Däremot våren eller hösten kanske är att föredra. Tänk om man kunde planera sånt!
    För tillfället lallar jag runt i såna där fula ustpännbara sandaler (som gubbar i shorts och knästrumpor brukar ha) och känner att jag får spänna ut de lite vartefter. Mina gympadojor känns inte alls bekväma längre. Får väl köpa såna i ett par storlekar större och bylsa med raggsockor i till vintern.... och plastpåsar över!

• Sara78

Jadu jag har tänkt på samma sak. Har BF 29/1.
    Vill gärna ha en snygg jacka som inte bara ser ut som ett tält.
    Man är ju inte stor över hela... det är ju bara magen liksom.
    Men vet inte alls om det finns speciella "mamma-jackor". Får hålla utkik!

• Paulina f69

Vet inte om jag kommer bli så snygg direkt, men jag satsar på makens avlagda gosiga dunjacka - det är ju ändå så kort tid så det känns rätt onödigt att lägga ut en massa pengar på jacka för gravida... Min småttingar är beräknade till mitten av januari.

• Lilla K

Håller med Paulina, jag tänker heller inte lägga ut pengar på nån vinterjacka. Övriga kläder vill jag ha snygga (inte för många mamma-plagg kommer inhandlas trots det), men just jacka får jag leva med att se lite "stor" ut. (bf januari, i Sundsvall = kyligt...)

• Eleonora

Jag var ute och kikade lite på stan i helgen och då såg jag att de redan (i Västerås iaf) hade hängt ut lite höst och vinterjagckor på Hm´s gravid avdelning. Så visst finns det vinterjackor för gravida om inte så åk till Västerås

• Sara78

Måste kika på HM i V-ås nästa gång jag är dit

• LindaHelen

ja det ska finnas vinterjackor för magar men jag tänkte köpa en billig på ullared herrmodell dock hittade en till min far förra hösten för under 300 så det hoppas jag på i år med

linda bf 29 jan-05

• maja72

min mans dunjacka som går ner över baken och ett par sköna dufflar med dragkjeda bak det kommer jag att vandra i till jag fått min tjej

Svar på tråden höst/vinter jackor för gravid? finns det ?