• tintin2

höst/vinter jackor för gravid? finns det ?

Nu när kylan snart kommer.
    vad tänker nu ha för jacka ?? jag vill så gärna ha en snygg höstjacka,
    men magen växer ju bara mer och mer nu. är i v. 21 nu. Och BF är beräknat till 1/1-05, vad ska man då ha för jacka i höst och vinter där magen får plats? var finns det att köpa?? Finns det nå speciella jackor på Polarn å pyret. än så länge har jag inte hittat nått alls :( Någon fler som kommer att ha stor mage i vinter.. hur löser ni det ??
    man vill ju va snygg än fast man är gravid. Man vill inte klä sej i säckiga/stora kläder.

• Svar på tråden höst/vinter jackor för gravid? finns det ?
  • Jenniefager

Ni som skriver att det finns "gravidjackor". Är det sånna som går att använda även efteråt? För en del tröjor kan man ju använda även om man inte är gravdi, fast inte byxor...

• Jenniefager

Någon som vet detta om "gravidjackor"? Går de att använda även efter?
    Annars är det ju ingen ide att köpa! Vinterjackor är ju faktiskt ganska dyrt!

• Sweetie

Annars så kan man ju köpa en billig jacka i en massa storlekar större!
    Själv såg jag att Maxi sålde ut jackor nu för 300:- Upp till str. 46! Ska skaffa en sån minsann!

• Zeraphia

Smütschen: är du kort? jag är bara lite över 150 :P dessutom är min sambo liten och smal - jag har INGET att ha på mig. Måste väl köpa en jacka, men jag hade verkligen tänkt slippa det. Allt ser så himla stort ut på en dvärg som mig ;)

• Julia76

Hej.
    Jag köpte en jacka på Stadium. Lite längre något figursydd men ändå plats för stor mage.
    Kostade bara 800 så den har man råd att slänga när vintern e slut.

• Vanessa1

såg oxå en mamma jacka på HM igår, provade den inte men den såg helt OK ut......
    Frågan är bara om det är värt att lägga ut pengar på en jacka som du bara kan ha några månader, kostar ju ändå lite grann!

• Ankan77

Jag skickade efter en jacka från HM i förra veckan.
    Brukar ha storl 34 eller 36, så jag beställde en i storl 38 istället. Hoppas den ska räcka till, plus att jag tänkt köpa en tjockare tröja som jag kan ha under.

Ankan
    BF 29/12

• lna

Jag köpte en vinterjacka i Ullared för 169 kronor! Ser helt ok ut! Fick dock köpa XL istället för M som jag brukar ha.

• turia

men guud, man kommer ju se ut som ett tält. Jag ska se om inte pappsen har nått användbart, lägger aldrig ner 7-800 spänn på en jacka som man kan ha så kort tid...
    man får i värsta fall låsa in sig sista tiden

• Mamba

jag har precis börjar fundera på detta..
    min höstjacka kan knappt knäppas nu så jag vet inte vad jag ska göra faktiskt..

• Förhoppningsfull

Jag tänkte klämma in mig i sambons stora varma dunjacka i vinter! Tror den ska gå igen om en tjock mage. Den är inte så snygg kanske men varm och go...

• tintin2

ja, har man en tröja under i min höstjacka går den knappt stänga.. så nu gäller de å fundera på vad man ska göra åt de.. köpa ny? har inte råd.. använda sambons.. den blir dubbelt så lång i armar + längd. näee.. svårt äre. :(

• Jonna68

Kan Myrorna vara något? Funderar på att utforska second-hand-djungeln. Där kanske man kan hitta en fräsch jacka/kappa till bra pris.

• Ebbiz

Funderar också på detta! Min sambo är stor så det finns inte en chans att jag kan ha hans jackor! I så fall kommer den att räcka till knäna och armarna kommer att släpa i backen !
    Såg dock att Lindex sålde billiga dunjackor som inte är figursydda, då blir dem ju lite större runt magen! Ska iväg i helgen och leta febrilt!

• ÅsaE

Jag har fått låna en kappa av min svärmor i lite swagger modell. Kanonbra att värma magen under.

Svar på tråden höst/vinter jackor för gravid? finns det ?