Ni som tränar…
Vad tränar ni?
Hur många gånger i veckan?
Vad är erat mål med träningen, varför tränar ni?
Har ni hållit på länge?
Vilken ålder är ni i?
Vad tränar ni?
Hur många gånger i veckan?
Vad är erat mål med träningen, varför tränar ni?
Har ni hållit på länge?
Vilken ålder är ni i?
Styrketräning och kondition
3-4 ggr i vecka
Målet är att mår bra och ser bra ut
Har hållit från och med jag varit 20 , från och till
40 år gammal :)
Löpning och yoga i perioder.
Ibland 2-4 ggr/v, ibland inte alls på ett tag, beror på jobbet.
Vill behålla rörligheten, hålla vikten och springer ett lopp varje vår för välgörenhet.
Började inte träna på riktigt förrän efter 30 men har bra anlag, så vi har en del gratis. Lillbrorsan är 40 och springer halvmaran på 1 h 19 min.
Jag kommer förstås aldrig att komma nära det men jag kan fortfarande springa och det är mer än jag kan säga om de flesta kvinnor i min vänkrets.
Det är övervikt, hälsporre, benhinnor, artros i knän, trafikskadade nerver, ont i ljumskar, blåsproblem och jag vet inte allt. Så jag är tacksam att jag kan, bara.
Är själv 40+ och har tränat lite till och från sen innan 30. Nu har jag börjat igen och tanken är 1-2 ggr/dag. Blir antingen gymet,styrketräning/pass el simning.
Målet är främst för hälsan och bli starkare i kroppen så man förhoppningsvis håller sig frisk och stark när man blir äldre.
Strävar efter 5 pass/vecka.
3 styrka och 2 löpning.
Går upp 04.30 så jag hinner träna innan jobbet och innan resten av familjen vaknar
Målet är att vara en stark och frisk pappa som orkar leka och vara närvarande under barnens uppväxt.
Samt att det ger en stund på morgonen som bara är min och där jag kan fokusera på mig själv och mitt eget välmående.
Jag tränar 3-4 pass i veckan. Jag har reumatism och behöver styrketräna för att inte ha ont. Jag springer också, för att det är trevligt och roligt och för att kunna springa måste jag styrketräna.
Jag är 41 och har tränat sen 20-årsåldern.
Strävar efter 5 pass/vecka.
3 styrka och 2 löpning.
Går upp 04.30 så jag hinner träna innan jobbet och innan resten av familjen vaknar
Målet är att vara en stark och frisk pappa som orkar leka och vara närvarande under barnens uppväxt.
Samt att det ger en stund på morgonen som bara är min och där jag kan fokusera på mig själv och mitt eget välmående.
Tänkt tanken många gånger att gå upp tidigare speciellt när jag är ledig el jobbar kväll. Ställer klockan men tyvärr så är jag ingen morgonmänniska. När jag jobbar dag så går jag upp 30 min innan jag åker iväg.
För mig är det ju lättare att komma iväg senare på kvällen.
Jag cyklar ca 7-9 mil i veckan och styrketränar 2-3 gånger. Är kvinna, 40, och målet är att må psykiskt bra, vara pigg och frisk när jag blir äldre och att se bra ut, i den ordningen.
Jag styrketränar bara 2 gånger i veckan och springer lite där med. Jag har artos och behöver göra detta för att bli mer rörlig.
Jag jobbar som lärare och gymmar minst varannan dag, oftast varje, när det är lov. Men jag får inte till det alls under jobbveckorna. Då blir det ridning två gånger per vecka plus promenader cirka 7 km per dag men mer hinner jag inte. Jag borde men det går inte.
Huvudmålet är väl att hålla ryggen och övriga kroppen i schack. Får ganska lätt ryggskott om jag inte rör på mig.
Jag styrketränar bara 2 gånger i veckan och springer lite där med. Jag har artos och behöver göra detta för att bli mer rörlig.
Jag kör 5 dagar styrketräning i veckan, med varierade dagar tiden.
Tänkt tanken många gånger att gå upp tidigare speciellt när jag är ledig el jobbar kväll. Ställer klockan men tyvärr så är jag ingen morgonmänniska. När jag jobbar dag så går jag upp 30 min innan jag åker iväg.
För mig är det ju lättare att komma iväg senare på kvällen.
Jag brukade också träna på kvällstid innan men upplever att det inte blir av lika ofta nu då man har sina kvällsrutiner. Och jag var ofta väldigt trött efter en hel dags jobb och lek.
Kommer man bara igenom den första tiden så man vänjer sig vid de tidiga morgnarna så är det inga problem att vakna och leverera bra pass.
4-8 gånger i veckann just nu, mest löpträning med nått enstaka gympass
Straxt lver 40.
Dels som som egenvård i samband med en jobbig skillsmässa, men ska även sprimga långlopp i sommar. Så behöver träna av den anledningen med.
Jag har alltid tränat i någon form och höll på med flertalet aktiviteter efter årstid.
dvs cykling, skridskor, skidor, badminton , simning mm
I 20 årsåldern blev det gymmet och gruppträning.
Vid 40 årsåldern bytte jag ut gymmet pga hälsoskäl till dagliga powerpromenader, ibland 2 ggr dag.
Nu 50+ har jag ett väldigt rörligt och aktivt arbete så jag kommer upp i många steg dagligen.
Utmanar mig själv i backar, terräng och trappor samt att jag så gott som dagligen bär tungt , med andra ord tränar jag kroppen naturligt i min vardag.
Varför? Mår bra av det och att jag mår bra i knopp och kropp!
Har samma vikt som i yngre år.
För mig är sömn och bra mat lika viktigt, bra balans mellan alla delar.
Då mår jag som bäst.