• Anonym (Sb)

Avvikelse

Hej! jag har en liten fråga nån som vet vem man pratar med om man har fått avvikelse på sig? kan man se hur många man har fått oxå ? Tacksam för svar

• Svar på tråden Avvikelse
  • klyban

Avvikelser och inte tvättat tvättstugan tillräckligt bra?

Har faktiskt aldrig hänt mig, då jag har en enda tanke med tvättstugan.
    Och det är att den ska se lite bättre ut än hur den såg ut när jag kom.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Jemp

Avvikelse på vad?
    Bilbesiktning? Hälsa? Jobbet? Hyran? 

• Anonym (Sb)

Avvikelse på jobbet , jobbar inom vården

• Anonym (m)

Hur fick du reda på att du har avvikelsen?

• Anonym (beror på)
    Anonym (Sb) skrev 2025-12-21 13:08:01 följande:

Tänker att det beror på flera olika faktorer så som vad du gör inom vården, vad det var för typ av avvikelse, hur det har uppdagats osv.

Avvikelser är ju en naturlig del av kvalitetssäkring inom de flesta yrken och syftar främst till att förebygga att det händer igen snarare än att hänga enskilda yrkesutövare.

• Anonym (Pia)

Spontant tänker jag att närmsta chefen är den första man vänder sig till. Du kan också ringa facket, ifall du vill ha mer information om dina rättigheter. 

• elmadumle

Man skriver aldrig en avvikelse på en person utan på själva händelsen. Så om du har fått avvikelser på dig personligen är det fel. Jag tror de flesta, inklusive mig själv, har fått skriva avvikelse på något. 
  • klyban

Har du avvikelser så låter det som fel medicin är en stark kandidat.

Och det kan väl inte vara så avancerat att du inte förstår att du får prata med facket, om du nu inte var såpass obegåvad och inte är med i facket.

För dom kan gräva i detta och förklara för dig.

Och en sak till, du mer eller mindre vägrar ge någon information och är oerhört vag.
    DU kan inte inbilla dig att du kommer få bra svar då väl?
    För just nu är det bara en gissning vad du ens säger och med så lite du ger.
    Jag trodde det var tvättstugan som inte var tvättad först.

Och vill du läsa upp dig om avvikelser, så ser jag det finns en hel del och läsa om detta och vården.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Avvikelse