Anonym (Kläder) skrev 2025-12-22 00:02:40 följande:
Ja det där håller jag med om.
Jag skulle aldrig gå runt i mjukisbyxor och foppatofflor på stan. Knappt hemma heller för den delen.
Jag kanske är lite väl strikt.
Men ibland känner jag mig som en gubbe. Går nästan bara i kontorskläder, om jag inte grejer med nåt som kräver oömma kläder då.
Men om jag klär i det har jag aningen om. Jag kanske passar bättre i hoodies eller funktionskläder liksom.
Om du ändå frågar om storlek i affären kan du ju passa på att fråga om hjälp med vad som passar dig . Väldigt många butiker hjälper gärna till med det.
Känner du att du vill testa en annan stil så gör det bara . Väldigt många kläder kan matchas med varandra och passa både kontoret och fritiden samtidigt.
Min särbo.är It-chef och matchar jeans med kavaj och skjorta.. Ibland har han hoodie på jobbet men då av bättre kvalitet och neeutral färg samt har med dragkedja. Ibland en stickad kofta med knappar, skjorta och chinos. Ibland hel kostym.. Ibland jeans, T-shirt och jeansjacka.och boots .. och allt han väljer ser både uppklätt , har stil och ser propert ut , är av bättre kvalitet och passar honom.