Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

Kläderna gör mannen?

Jag har fastnat i fritidskläder .... pants wirh many pockets typ. 
    Går aldrig någonsin ut i mysbrallor eller foppisar. OK, Foppisar på campingen men inte annars,
    Har levt med kostym, skjorta och slips i jobbet i många år men är inte min grej. 
    Träffade en kvinna som var van vid skitiga jeans och flanellskjorta- hon höll på att gå upp i brygga bara för att jag hade rena byxor och pique med ibland kavaj.
    För att inte tala om när jag kom hem från en mässa i kostym och slips.  Inte mitt val men jösses vad det var nytt för henne.
    Vi kom från varsina egna världar. 
    Däremot funkar allt idag. 

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Viola) skrev 2025-12-22 00:48:46 följande:
    Så är det ofta för oss kvinnor också så där kan du slappna av. Olika storlekar beror många gånger på att man väljer olika modeller som då får  annan passform och kräver annan storlek. Eller bara så enkelt som olika material.  
    Ytterst sällan en person har exakt samma storlekar i alla plagg hela tiden

För rätt många år sedan var jag med min kvinna och shoppade kläder.
    Hon var inte van att klä sig ... kvinnligt men - vilken hjälp vi fick! Minns inte vilken affär men jösses vad duktig hon var.
    Hon fick min tjej att prova en kjol som var två storlekar mindre än vad hon själv trodde.
    Ny blus och ny kasse och jag fick en helt ny flickvän med helt nytt självförtroende.
    Hon växte verkligen trots att hon fortfarande är kort, hahaha
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (Va fan) skrev 2025-12-22 18:11:29 följande:
    Kasse??
    Kasse = behå!
  • Anonym (Hmmm)

Ok - är man, snart 59 och får hoodies i present fortfarande.Är för gammal för sån skit, den jävla huvan är i vägen och man får gamnacke av den. Dessutom får jag hoodies utan blixtlås - värdelöst att dra skiten över huvudet för att sedan försöka hitta ut igen.
    Det dummaste jag varit med om var när mitt ex köpte ett par urtvättade jeans med hål i åt mig!!!
    Vägrade ta på mig skiten och de lämnades tillbaka. Hon blev sur men jag tar inte emot trasiga och urtvättade byxor som present.
    Vill jag köpa trasiga saker går jag på loppis!!!

Svar på tråden Kläderna gör mannen?