Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Hur får man energi...

Du behöver prata med sambon, inte rimligt att du ska dra hela lasset.

• Anonym (C)

Parterapi kanske skulle fungera, en tredje part som ser saken utifrån.

• Anonym (C)
    Tow2Mater skrev 2025-12-26 18:29:10 följande:
    Han anser att det mesta jag gör är onödigt - Han ligger i ena ytterligheten. Du anser antagligen allt du gor är nodvandigt och ligger saledes i den andra ytterligheten. Hitta en medelväg där du identifierar de saker han har rätt i att är onodiga, och skippa att gora just dem.

Man behöver inte ha lagad mat - Igen ena ytterligheten. Du ligger antagligen i den andra änden och anser att man behover lagad mat alltid. Igen, hitta en medelväg. Ibland är det helt ok med en uppskärd avakado, några skivor färdig skinka och en macka till middag. Youghurt till frukost. Etc.

Man behöver inte baka tårtor åt barnen - låter som en sanning. Man kan kopa en färdig tårta, en glasstårta eller ett gäng cupcakes, etc istället om man inte har energin att baka. Det betyder ju inte att man inte firar barnen.

De behöver inga kalendrar åt jul - Att plocka upp en luckkalender på ICA är ju minimalt jobb, så skippa (dina?) hemgjorda paketkalendrar och kop en kalender på ICA.

De behöver inte så mycket leksaker - Sant. Kan du hitta en lagom nivå? Hurmånga leksaker anser han behovs? Hur många anser du behovs? Klicka hem ett medelbehov från nätet.
    Vad föreslår du att sambon ska bidra med?
  • Anonym (C)
    Tow2Mater skrev 2025-12-26 18:47:23 följande:
    Jag adresserar vad TS kan göra.
    Sambon borde ta mer ansvar för sina barn och sambo som det är nu så har hon tre barn.
  • Anonym (C)

Kanske en separation vore det bästa.

• Anonym (C)
    Anonym (Vid vägs ände) skrev 2025-12-27 16:27:38 följande:
    Jag pratar inte med dig här, eftersom du är av åsikten att den som gör minst vinner.

Det jag gjort i december:

Lagat mat varje dag
    Tvättat 4 ggr i v pga väderlek
    Förberett julklappar åt barn
    Städat hus
    Satt upp ljusslingor 
    Köpt gran
    Satt upp julstjärnor och ljusstakar inomhus
    Ordnat julkort åt släkt (mest makens men han vill skicka menr aldrig i tid)
    Tagit fram ca 3 tomtar
    Ordnat en paketkalender

Det som tar tid här är att allt är undansuvat på vind och att det varit en december som inneburit grovstäd varannan dag pga lera. Och barn som varit rejält irriterade pga förskola som inte levt upp till aktivitetsnivå.

Förutom paketkalendern, vad tycker du är onödigt?
    Tycker att inget är onödigt.
Svar på tråden Hur får man energi...