Mannen gömmer mina saker
Min man brukar gömma mina saker på skoj så som telefon innan man ska sova, mina öronproppar, mitt choklad jag köpt kvällen innan inför helgen. Ja typ allt.
Detta händer någon gång. Kanske 1 gång i månaden.
Hände sist 2 månader sen och blev rasande och sa till honom att sluta.
Han bara skrattade och sa bara "jag ska inte mer, förlåt".
I veckan köpte jag en Aladin choklad ask och ett par örhängen som låg i en ask. Detta julklapp till min svägerska. Jag la det i köket på bordet. Köpte cellofan idag och skulle packa det och asken med örhängen är borta. Jag letar på hela köksbordet och tänker "har jag lagt dem någon annanstans? Nej det kan jag inte gjort. Varför skulle jag det helt plötsligt". Tänkte att säkert han har gömt dem! Jag ringer och frågar rakt ut varpå han säger "nej varför skulle jag gömma något som är till min systers födelsedag?" Jag svarar för att du har gjort det flera gånger!
Varpå han svarar "förlåt älskling. Ville skoja lite med dig. Jag la den i kryddskåpet" och skrattade. Jag sa argt "det du håller på med är fan inte okej. Sluta med detta beteendet. Är det förstått??!" Han blev helt tyst och bad om ursäkt och sa det inte ska upprepas.
Detta skapade sån ilska och irritation och jag rev ner allt på hela bordet för att hitta asken! Började gråta och få ont i nacken efteråt.
Men allvarligt. Vad fan gör man så här för???