• Anonym (Irriterad)

Mannen gömmer mina saker

Min man brukar gömma mina saker på skoj så som telefon innan man ska sova, mina öronproppar, mitt choklad jag köpt kvällen innan inför helgen. Ja typ allt.

Detta händer någon gång. Kanske 1 gång i månaden.
    Hände sist 2 månader sen och blev rasande och sa till honom att sluta.
    Han bara skrattade och sa bara "jag ska inte mer, förlåt".
    I veckan köpte jag en Aladin choklad ask och ett par örhängen som låg i en ask. Detta julklapp till min svägerska. Jag la det i köket på bordet. Köpte cellofan idag och skulle packa det och asken med örhängen är borta. Jag letar på hela köksbordet och tänker "har jag lagt dem någon annanstans? Nej det kan jag inte gjort. Varför skulle jag det helt plötsligt". Tänkte att säkert han har gömt dem! Jag ringer och frågar rakt ut varpå han säger "nej varför skulle jag gömma något som är till min systers födelsedag?" Jag svarar för att du har gjort det flera gånger!
    Varpå han svarar "förlåt älskling. Ville skoja lite med dig. Jag la den i kryddskåpet" och skrattade. Jag sa argt "det du håller på med är fan inte okej. Sluta med detta beteendet. Är det förstått??!" Han blev helt tyst och bad om ursäkt och sa det inte ska upprepas.
    Detta skapade sån ilska och irritation och jag rev ner allt på hela bordet för att hitta asken! Började gråta och få ont i nacken efteråt. 
    Men allvarligt. Vad fan gör man så här för???
  • Svar på tråden Mannen gömmer mina saker
  • Anonym (Irriterad)

Skrev sen ett sms med detta
    "Detta är inte första gången du gör så här. Och jag ber dig nu att sluta med detta!! På riktigt! Det är inte OK och absolut inte roligt! 

Jag vet var jag lägger mina saker, som detta till Saba.
    Och när jag inte hittar det så ger det mig stress. 
    När du gör så här och sen ljuger, får mig verka dum som att jag glömmer var jag lagt saker. Det gör mig förvirrad. Du låter mig gå upp i affekt. Det här är en form av gaslighting och jag vill inte ha sånt beteende i mitt liv"
  • Anonym

Det är förmodligen passiv aggressivitet. Han är arg för något men vågar inte säga det. Det blir elaka skämt av det.
    Han får gå till någon samtalsterapeut där han får verktyg att lära sig uttrycka sin vilja och sina behov.

• Spucks

Han låter som ett barn som tycker hen är skitrolig när alla andra bara är irriterade och säger åt hen att sluta.

• Anonym (Jag)

Han låter som ett litet bran.

• Jens76999

Ja nej, detta har gått för långt.. 

Fattar han inte fast du blivit rejält förbannad en gång så är det bara dumpa. nått är ju uppenbart fel.. Jag hade blivit tokig. 

men det kanske finns en anledning till att jag lever ensam också.

• Anonym (Klara)

Han tycker han är rolig men han gör så egentligen för att han behöver uppmärksamhet som ett barn. Omogen person.

• Anonym (Bra där!)
    Anonym (Irriterad) skrev 2025-12-27 18:06:25 följande:

Skrev sen ett sms med detta
    "Detta är inte första gången du gör så här. Och jag ber dig nu att sluta med detta!! På riktigt! Det är inte OK och absolut inte roligt! 

Jag vet var jag lägger mina saker, som detta till Saba.
    Och när jag inte hittar det så ger det mig stress. 
    När du gör så här och sen ljuger, får mig verka dum som att jag glömmer var jag lagt saker. Det gör mig förvirrad. Du låter mig gå upp i affekt. Det här är en form av gaslighting och jag vill inte ha sånt beteende i mitt liv"
    Jättebra skrivet. Fattar han inte efter detta så är han faktiskt inte värd att stanna med. Då är det ju nåt riktigt seriöst fel på honom.
Svar på tråden Mannen gömmer mina saker