Hur är en kvinna med autism?
Jag har sent diagnosticerad autism. Nivå ett, det som ofta blev Aspergers när den diagnosen fanns.
Jag är och ser yngre ut än min ålder. Jag vill människor väl och har svårt för att ljuga, har även svårt för människor som är oärliga. Jag är lojal mot de som står mig nära. Jag vet inte om det är vanligt (jag har även adhd) men jag är även ganska äventyrlig och orädd för saker som skrämmer många andra. Tex har jag inte haft några problem med att flytta utomlands och starta ett nytt liv i ett nytt och väldigt annorlunda land, ensam.
Jag har mörk humor, gillar sex men inte att ligga runt. Jag har svårt för att bli kär. Fart jag har varit, och jag har även två vuxna barn, varav det ena barnet har samma diagnoser som jag har.
Mina sämre sidor är att jag kan bli trött av det sociala arbetet jag har, och inte orka mer aktiviteter efter jobbet. Jag är ljudkänslig och får ångest av höga ljud. Tex folk som skriker i mobiltelefonen på bussen. Jag oroar mig ofta gör saker, särskilt kommande sociala sammanhang. Jag klarar inte av att prata inför många människor. Jag saknar helt lokalsinne. Jag har en tendens att ha svårt att överge människor som egentligen inte är bra för mig.