• Anonym (Livrädd)

GAD

Hej alla!
    Jag har fått en GAD diagnos efter en händelse i Maj. Hade i början hemska panikattacker, sömnproblem, ångest m.m. Sen dess har jag konstant oro och  katastroftankar om mig själv och mina barn, väääldigt många fysiska symptom som domningar och tyngdkänsla i armar och ben, känns som halsen svullnar, domningar på ena sidan ansiktet, hjärtklappningar, konstant nackvärk och huvudvärk, yr, ser suddigt, hjärntrött framåt eftermiddagen, är mest fruktansvärt trött och känner mig varken glad eller ledsen m.m. 
    Går i KBT, tycker det hjälper lite, har fått antidepp utskrivet men är LIVRÄDD för att börja med tabletterna. Jag är livrädd för biverkningar, att må sämre innan det vänder, hur man ska må när man vill sluta med dom, livrädd för att man ska bli beroende osv. 
    Jag tar gärna emot era erfarenheter av antidepp- både positiva och negativa.
    Är det någon med GAD som valt att INTE ta medicin och blivit av med oro och ångest, eller lärt sig leva med den? Hur isf?
    Har läst mycket om nervsystemet och hur det påverkar kroppen och om man jobbar med att återställa det så ska man må bättre. någon som provat?  funkar det eller är de bara bluff? 
    Tar gärna emot tips och råd och egna erfarenheter Hjärta

• Svar på tråden GAD
  • Anonym (PTSD)

Det låter snarare som PTSD än GAD. Jag har haft PTSD och gick många år i terapi hos olika psykologer men det enda som hjälpte på riktigt var traumabehandling. Jag bekostade själv EMDR och mår så mycket bättre idag. 

Svar på tråden GAD