Inlägg från: Anonym (Ellen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellen)

Risk för allergi för barnet?

Anonym (Orolig) skrev 2026-01-01 01:11:27 följande:

Bra tanke! Du har uppfattat det helt rätt. Jag tror inte jag letar ursäkter utan hade börjat landa i tanken att behålla och tycka de blir mysigt när det här nu kom över mig och jag blev rädd eftersom jag förstår att man inte kan trycka i ett spädbarn antihistaminer och som förälder förväntas man prioritera sitt barn först i alla situationer vilket är självklart för mig.. Förutom när det gäller att göra mig av med hundarna och ser inte hur vi skulle kunna lösa det på annat sätt.

Två av hundarna är ?hundgårdshundar? (Jämthundar) som jag tar in på kvällarna bara för att det är mysigt men dom trivs lika bra i hundgården så dom är inget problem. Men en är en 8mån sällskapshund och han är mitt liv, min träningskompis och min enda fritid/hobby och jag skulle välja honom framför ett barn som det känns och det är ju inte så ansvarsfullt som förälder och då kanske jag helt enkelt inte passar som förälder tänker jag.

Eftersom du resonerar så här så tänker jag att du inte verkar redo att bli förälder. Visst växer man med uppgiften, men att sätta barn till världen när man har din inställning låter inte som någon riktigt bra idé. Det låter inte som att du vill ha barn. 
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (Orolig) skrev 2026-01-01 15:49:18 följande:
    Ja det är definitivt ett alternativ jag behöver ta upp med honom när ja lyfter min oro. 

Om du är seriös med det här svaret så råder jag dig till abort snarast möjligt. Visste jag vem du var skulle jag nog annars ringa soc och be dem ha ett öga på dig och barnet sen. Det är faktiskt helt sjukt att prata om ett barn som du gör. Jag tror att den person du svarade var sarkastisk. Snälla säg att du också är det! 

• Anonym (Ellen)
    Anonym (Orolig) skrev 2026-01-01 16:28:16 följande:
    Varför då? För att två föräldrar väljer att vara särbos med barn utan att hata varandra som ex ofta gör? Soc har nog betydligt sämre familjeförhållanden att fokusera på än så. Min tanke av det förslaget landade mer mot det som Anonym (B) skrev då även vi har planlösningsmässigt enkelt att dela upp huset och ?bo? separat. 

För att det är helt knäppt att ens tänka tanken att välja att bo med sin hund istället för sitt barn. Då har man noll kunskaper om barns behov och noll förmåga att sätta sig in i barnets situation. 

Det är inte att vara särbo med barnets andra förälder som är skevt utan att kunna tänka sig att frivilligt välja bort att bo med sitt barn, bara för att få ha kvar sin hund. Det är faktiskt totalknäppt. 

• Anonym (Ellen)
    Anonym (kör) skrev 2026-01-02 08:51:00 följande:
    Är det totalknäppt att välja bort halva tiden med sitt barn för att man skiljer sig från den andra föräldern? Är det lika knäppt enligt dig? För barnet blir ju skillnaden inte så stor. 
    Förslaget var att pappan skulle bo med barnet (det stod ta barnet) och ts med sin hund. TS skulle alltså inte bo alls med sitt barn. För barnet är skillnaden enorm mot att bo vv. 
Svar på tråden Risk för allergi för barnet?