Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Risk för allergi för barnet?

Pappan kan ta barnet ifall ni måste ha separata boenden pga hunden.... 

• Tow2Mater
    Anonym (Ellen) skrev 2026-01-01 15:56:27 följande:

Om du är seriös med det här svaret så råder jag dig till abort snarast möjligt. Visste jag vem du var skulle jag nog annars ringa soc och be dem ha ett öga på dig och barnet sen. Det är faktiskt helt sjukt att prata om ett barn som du gör. Jag tror att den person du svarade var sarkastisk. Snälla säg att du också är det! 

Det var inte alls sarkastiskt. Det var ett praktiskt förslag, i motsats till ditt fördömande.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ellen) skrev 2026-01-01 22:05:17 följande:

För att det är helt knäppt att ens tänka tanken att välja att bo med sin hund istället för sitt barn. Då har man noll kunskaper om barns behov och noll förmåga att sätta sig in i barnets situation. 

Det är inte att vara särbo med barnets andra förälder som är skevt utan att kunna tänka sig att frivilligt välja bort att bo med sitt barn, bara för att få ha kvar sin hund. Det är faktiskt totalknäppt. 

En del kan frivilligt välja bort att bo med sitt barn om de inte vill byta jobb, eller inte vill ta den jobbiga och kostsamma striden med en egoistisk andra forälder, eller inte vill flytta, eller annan anledning. Borde soc ha ett öga på dem och deras barn också?
Svar på tråden Risk för allergi för barnet?