• Anonym (aj)

Smärtsam ställning

Varför vill så många män (som det verkar för mig) så gärna böja kvinnan och trycka bakåt benen när jag ligger på rygg och köra på hårt? Det här gör ofta jätteont längre in i mig

Är andra tjejer mer tåliga?

Är det här en vanlig ställning?

Det känns ju som det borde vara så att för dessa män är jag den första som får ont av det annars hade de väl varit mer försiktiga. Kanske nåt fel på min slida eller nåt

• Svar på tråden Smärtsam ställning
  • Anonym (Håller med)
    Anonym (aj) skrev 2026-01-01 17:44:13 följande:
    Smärtsam ställning

Varför vill så många män (som det verkar för mig) så gärna böja kvinnan och trycka bakåt benen när jag ligger på rygg och köra på hårt? Det här gör ofta jätteont längre in i mig

Det känns ju som det borde vara så att för dessa män är jag den första som får ont av det annars hade de väl varit mer försiktiga. Kanske nåt fel på min slida eller nåt

Håller helt med! Fattar inte grejen, det kommer helt klart från porr. Eller hålla upp benen, fruktansvärt obekvämt typ kramp i benen plus smärta innuti. 
  • Anonym (I like to move it move it)

Är man bara rimligt vig och tränar emellanåt är ställningen inget problem alls tycker jag, och jag är medelålders. Dags att göra lite yoga?

Att det kan göra ont är att de kan komma åt livmodertappen/halsen lättare i vissa ställningar och det får man klart tala om, och förklara hur långt som funkar.

Ibland sätter jag pekfinger och långfinger som en sax runt hans organ då så han inte kommer så djupt in, det kan dessutom vara skönt för honom på ett annat sätt.

• Anonym (aj)
    Anonym (I like to move it move it) skrev 2026-01-01 19:19:09 följande:

Är man bara rimligt vig och tränar emellanåt är ställningen inget problem alls tycker jag, och jag är medelålders. Dags att göra lite yoga?

Att det kan göra ont är att de kan komma åt livmodertappen/halsen lättare i vissa ställningar och det får man klart tala om, och förklara hur långt som funkar.

Ibland sätter jag pekfinger och långfinger som en sax runt hans organ då så han inte kommer så djupt in, det kan dessutom vara skönt för honom på ett annat sätt.

Jag har inga problem med vighet, tråden handlar inte om det.

Ja, jag talar om att det gör ont när de gör såhär men det var inte tips att hantera det som jag frågade efter. Jag undrar om det är en vanlig ställning och om kvinnor normalt tål den här behandlingen. Eller tänker du att männen kanske är vana vid att kvinnorna snabbt sätter dit handen som en sax? Och de hann inte hejda sig innan de insåg att jag inte gjorde det?
  • Anonym (J)
    Anonym (aj) skrev 2026-01-01 17:44:13 följande:
    Smärtsam ställning

Man kommer ju extra djupt när man böjer bak benen på det sättet.
    Kanske är du lite grundare än vad de killarna är vana vid. Eller  så är de kanske välutrustade?
    Som välutrustad kille bör man vara lite försiktig och ta det lungt i början, speciellt i ställningar där man kommer djupt.
  • Anonym (aj)
    Anonym (J) skrev 2026-01-01 20:56:54 följande:
    Man kommer ju extra djupt när man böjer bak benen på det sättet.
    Kanske är du lite grundare än vad de killarna är vana vid. Eller  så är de kanske välutrustade?
    Som välutrustad kille bör man vara lite försiktig och ta det lungt i början, speciellt i ställningar där man kommer djupt.
    Är det bra för mannen att komma djupt? Blir det skönare? Eller tycker andra kvinnor det är skönare? På mig är det bara skönt närmare öppningen resten av "hålet" verkar inte ha någon känsel förutom långt inne där det bara gör ont 

Jag tycker det blir likadant oavsett mannens storlek att det gör sådär ont så ja kanske jag som är grund då. Men även välutrustade verkar få in hela. Hade velat att även mindre välutrustade tog det lugnt i början men alla lugnar sig när jag säger till iallafall
  • Anonym (S)

Vet inte vad andra kvinnor tycker men jag gillar inte ställningen. Är hyfsat vig så det är inga problem men jag känner mig utsatt och connectar inte med mannen då. Visst kan han komma för långt in så det gör ont men det är inte eventuell smärta som gör att jag inte gillar den.

• Aliona

Håller med dig ts, den där ställningen är båda osexig och oskön. Och nej, det handlar inte om vighet som I like to move it move it lite härskartekniskt hävdar, utan först och främst om att han kommer in för djup och riskerar att stöta emot livmodertappen och det gör ont och ger mig en våg av avsmak genom kroppen som gör mig omedelbart avtänd. Dessutom ger det en viss stramhet runt öppningen som också drar ner njutningen. Sen tycker jag inte att der ser vidare sexigt ut heller. 

Ver inte hur vanligt det är. Mitt ex gjorde det då och då, som lite hastigast. Det var nog mest en del av ett dominansspel innan han tryckte in den. Jag brukade låta honom hållas en liten stund för att reta honom och kåta upp honom, men som sagt, när det blev dags att köra på så bytade vi ställning. Han var bra nog i sången att kånna mina signaler och vi pratade så klart, så han visste hur mycket (eller lite, rättare sagt), han kunde hålla den ställningen. 

Jag provar det mesta innan jag avfärdar, även detta och då gjorde jag som signaturen ovan och höll emot med fingrarna som ett V över öppningen, så att han inte kommer in så långt, och dessotom ge tryck på båda klittan och kuken, men njae, fortfarande ingen favorit.  

• Huvudaxlarknäochtåknäochtå

Jag tycker att det är en väldigt härlig ställning när jag är som mest kåt men behöver extra stimulans av vibrator samtidig annars känns den för intensivt typ, men ont gör det bara om jag spänner mig och då är jag inte tillräckligt upphetsad fö den ställer helt enkelt.

• Anonym (aj)
    KimLinnefeldt skrev 2026-01-02 10:05:24 följande:

Säg "AJ"!

Det gör jag
  • KimLinnefeldt

Säg "AJ"!

Anonym (aj) skrev 2026-01-02 10:25:14 följande:
    Det gör jag
    Om han inte tar hänsyn till det så har ni ett större problem.

Om min fru säger aj så gör jag inte om samma sak.
  • Anonym (J)
    Anonym (aj) skrev 2026-01-02 06:02:41 följande:
    Är det bra för mannen att komma djupt? Blir det skönare? Eller tycker andra kvinnor det är skönare? På mig är det bara skönt närmare öppningen resten av "hålet" verkar inte ha någon känsel förutom långt inne där det bara gör ont 

Jag tycker det blir likadant oavsett mannens storlek att det gör sådär ont så ja kanske jag som är grund då. Men även välutrustade verkar få in hela. Hade velat att även mindre välutrustade tog det lugnt i början men alla lugnar sig när jag säger till iallafall
    Som man tycker jag det är väldigt skönt att komma djupt in. Hela penis stimuleras. Min erfarenhet är att många tjejer också gillar det.
    Som någon beskrev tidigare kan man ju forma fingrarna till ett V. Eller hålla hela handen runt skaftet så blir det ännu mindre djupt.
    Men om du inte gillar den ställningen, försök hålla dig borte från den helt enkelt:)
  • Anonym (aj)
    KimLinnefeldt skrev 2026-01-02 10:37:14 följande:

Säg "AJ"!

Om han inte tar hänsyn till det så har ni ett större problem.

Om min fru säger aj så gör jag inte om samma sak.
    Jo han tar hänsyn till det
  • Anonym (aj)
    Anonym (J) skrev 2026-01-02 10:37:28 följande:
    Som man tycker jag det är väldigt skönt att komma djupt in. Hela penis stimuleras. Min erfarenhet är att många tjejer också gillar det.
    Som någon beskrev tidigare kan man ju forma fingrarna till ett V. Eller hålla hela handen runt skaftet så blir det ännu mindre djupt.
    Men om du inte gillar den ställningen, försök hålla dig borte från den helt enkelt:)
    Jag behövde inte hjälp med hur jag ska göra men det jag undrade var hur det är för andra och varför män gärna gör så här. Hur gör du med en ny, tar du för givet då att hon kommer gilla det? Du är van att tjejer tycker det är skönt?
  • Anonym (aj)
    Anonym (J) skrev 2026-01-02 10:37:28 följande:
    Jag behövde inte hjälp med hur jag ska göra men det jag undrade var hur det är för andra och varför män gärna gör så här. Hur gör du med en ny, tar du för givet då att hon kommer gilla det? Du är van att tjejer tycker det är skönt?
  • Anonym (J)
    Anonym (aj) skrev 2026-01-02 10:49:08 följande:
    Nej, tar absolut inget för givet när jag är med en ny tjej.
    Man får kommunicera och vara lyhörd. Både genom att prata och genom att läsa varandras signaler.
    I början är jag alltid försiktig i alla ställningar där man kommer djupt. Börjar lugnt och försiktigt och läser av vad hon gillar?
  • Anonym (aj)
    Anonym (J) skrev 2026-01-02 10:56:19 följande:
    Nej, tar absolut inget för givet när jag är med en ny tjej.
    Man får kommunicera och vara lyhörd. Både genom att prata och genom att läsa varandras signaler.
    I början är jag alltid försiktig i alla ställningar där man kommer djupt. Börjar lugnt och försiktigt och läser av vad hon gillar?
    Nej jag har inte sex med någon hon utan med män
  • Anonym (M34)

Kan inte svara på varför en del män gör, de bryr sig kanske inte om det gör ont för kvinnan? Jag brukar börja försiktigt och inte trycka in hela då jag är välutrustad. Verkar hon njuta av att jag går djupare så kör jag på det. Händer ibland att jag håller i sambons ben och stöter i hela vägen men det är för att jag vet att hon gillar det.

Egentligen samma logik som vid oralsex. De flesta kvinnor vill inte få hela penisen rakt ner i halsen. De som faktiskt gillar det läser man av och då kan man köra hårdare sex.

• Anonym (gg)

Det är en av mina favoriter. Är kvinna.Man får bara vara lite försiktig.

Svar på tråden Smärtsam ställning