Inlägg från: Anonym (65) |Visa alla inlägg
  • Anonym (65)

Beach 2026

Började min viktresa nu. Jag är 162 cm lång och väger 74 kg. Har som mål att åtminstone komma ner till 65 kg. En vikt jag inte haft sedan jag var 22 år. 

Tänker att jag ska försöka komma iväg till gym eller simhallen 2 ggr/vecka och samtidigt då tänka på kosten. Mer protein, mindre kolhydrater, mer grönsaker etc.  

• Anonym (65)
    Anonym (Emma) skrev 2026-01-19 10:31:11 följande:

Enda fusket för mig är öl som jag älskar. Hittat en lågkolhydrat folköl men det blir ändå endel kolhydrater om jag dricker en hel?eller två. Ska försöka avstå till helgen och dricka läsk ist.

Den enda läsk som jag dricker och då mest helg är Pepsi Pepsi Max eller Cola Zero. Kan visserligen hända att det blir något annat någon gång men det är väldigt sällan. Har inte druckit vanlig Cola på flera år då jag tycker det smakar för sött och vanlig Pepsi har jag aldrig tyckt om. 

Öl kan jag dricka ihop med min särbo när vi umgås men inget jag dricker ensam. Såvida jag inte har urinvägsinfektion då det faktiskt hjälper mot det.

Annars var jag iväg på ett pass på gymmet i söndags och idag tänkte jag dra och simma efter jobbet. 

• Anonym (65)

Var iväg och simma lite efter jobbet. Brukar normalt sett inte köra 1000 m men idag blev de 500 m då jag inte kunde stanna så länge. Men iaf skönt att ha kommit iväg och gjort något .

• Anonym (65)

-1 kg sen start. 

Hade bokat ett pass på gymmet idag men fick hoppa det på grund utav att jag är så stel i ryggen. Även märkt att mina vadmuskler har fått jobba mer så har även ont i dem just nu. Var iaf iväg på cykel och slängde lite skräp förut. 

• Anonym (65)

Torsdags var jag iväg och simmade. Det gick bra då det hade släppt en hel del i ryggen och vaden. 

Imorgon har jag bokat in mig på ett corepass och hoppas jag kommer iväg på det. 

• Anonym (65)

Kom inte iväg på corepasset igår men var iväg idag istället. Känns skönt. 

• Anonym (65)
    SkrattandeVar iväg nyligen och simmade. Ikväll ska jag med en vän på Yoga. Har bara varit på det en gång i mitt liv och det var typ 20 år sedan. 
  • Anonym (65)

För egen del när det gäller kost så försöker jag få i mig mer protein. Helst minst lika mycket protein som man väger och helst mer. Ganska lätt om man tex äter kött, kyckling, fisk framför korv, köttbullar och liknande. Köper heller inte vanlig yoghurt då det är mer socker och mindre protein utan då blir det kvarg eller grekisk yoghurt och då helst naturell. 

Jag är sällan hungrig mellan måltiderna om jag fått äta mig tillräckligt med protein. Äter i snitt 4 måltider om dagen. 

• Anonym (65)

30 min på crosstrainer igår efter jobbet. Hade tänkt dragit iväg och simmat imorses men sängen var mer lockande idag. 

• Anonym (65)
    Anonym (?) skrev 2026-02-12 12:46:58 följande:
    Fläskpannkaka???
    Det vore bland det sista jag skulle äta om jag behövde gå ner i vikt.

Lchf ger jag inte mycket för heller. Har aldrig testat själv men samtliga jag vet som gjort det har förkastat det.
    Dra ner på fettet är mycket mer effektivt.
    Drick mycket vatten.
    Drick aldrig kalorier mot törst.

Jag har flera jättebra recept på bra mat om intresse finns.
    Är supernoga med kost och ser till att hålla mig i form, vågen slängde jag för mer än trettio år sedan. Spegeln och kläderna är en bättre måttstock.

Jag hade själv kunnat göra fläskpannkaka men det beror ju på hur man gör den. Finns ju tex magrare alternativ och tillför man mer protein så äter man heller inte så mycket. 

• Anonym (65)

Fick semla på jobbet igår. Den enda semlan jag äter om året såvida ingen annan kommer bjuda på någon.

Jag var uppe tidigt idag till badhuset och simmade 1500m. Första gången jag simmat den sträckan. Annars har jag mest simmar 1000m. Kände nästan jag kunde simmat än mer idag😁 men det får bli en annan gång.

• Anonym (65)

Hur går det för er här? Jag har inte minskat i vikt men ändå gått ner 1 cm runt midjan 

• Anonym (65)

Hur går det för er här inne? 

Svar på tråden Beach 2026