Inlägg från: Anonym (kortis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kortis)

Beach 2026

Jag vet inte hur jag ska köra det här...vägde 57.2 förra veckan men har inte tillgång till våg hemma så får se när jag kan väga mig nästa gång. Vet inte hur mycket jag vill gå ner though? Det jag vill i första hand är att få en mindre mage till sommaren. Jag räknar kalorier och försöker hålla 1350 om dagen nu och det går bra att hålla det. Försöker minska kolhydraterna också men vill gärna äta åtminstone en semla i februari...

• Anonym (kortis)
    Anonym (Emma) skrev 2026-02-02 12:42:25 följande:

Hur går det för er andra?

Det kanske går bra, vägde 55,9 igår så har gått ner 1,3 kg på 1-2 veckor eller vad det blir. Rör mig inte så mycket, det sitter i maten.
  • Anonym (kortis)
    Anonym (Emma) skrev 2026-02-02 14:07:46 följande:
    Härligt, bra jobbat! 
    Anonym (Bra) skrev 2026-02-05 16:08:11 följande:
    Bra gjort.

Tack ska ni ha! Blev en del fika i förrgår så jag kom över mitt dagsmål just den dagen, men vad gör det, det går att fortsätta som vanligt ändå och tänker mig att fortsätta neråt! Bara att ta nya tag. Kommer kunna väga mig till helgen igen tror jag så får se hur det går då!
  • Anonym (kortis)
    Anonym (Emma) skrev 2026-02-06 12:19:31 följande:

Är fortfarande sjuk men försöker hålla mig till planen. Blev ett par onödoga mellanmål igår av ren tristess men de var iaf lchf. 

När jag blivit frisk så ska jag och mannen börja lite försiktigt med promenader igen och se om min rygg är redo för det. Funkar det inte så måste jag ta mig till simhallen för vattenträning.

Det är bra, det gör inget att man avviker från planen ibland, bara att ta upp den igen! Ta ny tag nästa dag
  • Anonym (kortis)
    Anonym (Sandra) skrev 2026-02-08 13:26:03 följande:

Blir omstart för mig här från och med imorgon. Vägde mig nu och var värre än jag trodde. Nästan 79 kg, 175 lång ca. Känns tungt. 

Ha inte så höga krav så kanske det inte känns så tungt! Din vikt är ingen katastrof och du kanske lyckas gå ner några kilo till sommaren. Det viktigaste är att inte gå upp mer skulle jag säga så håll koll och gör så gott det går istället för att sätta för stora mål och riskera ge upp helt!
  • Anonym (kortis)
    Anonym (Emma) skrev 2026-02-09 09:05:22 följande:

Forfarande sjuk här. Frustrerande att inte kunna komma igång mesd någon motion men påminner mig om att maten är den största delen ändå. Hållt mig till lchf utan fusk iaf :D

Kanske själva sjukdomen förbrukar extra energi för kroppen? Antagligen är det så
  • Anonym (kortis)
    Anonym (Emma) skrev 2026-02-09 09:09:57 följande:

Något som hjälper mycket är att ha matlådor och lättillgängliga saker när hungern kommer. Så att jag inte fuskar bara för att jag inte orkar fixa. Har bakat lchf-bröd, gjort fläskpannkaka och ska koka ägg att ha i kylen.  

Man KAN behöva vara försiktig med sådana bröd saker, dock. LCHF funkade inte riktigt för mig (och andra också som jag hört om) när jag åt mycket sånt som jag bakade till. Förhoppningsvis går det bra för dig ändå men om det skulle bli så att du inte går ner som du önskar så kan det vara orsaken.
  • Anonym (kortis)
    Anonym (Emma) skrev 2026-02-09 13:10:39 följande:
    Ja, så är det säkert! Nu kändes det genast lite bättre :)
    🙂 Bra om den tanken kan hjälpa dig att inte gräma dig så mycket. Hoppas du blir frisk snart!
  • Anonym (kortis)

Vägde 54.8 i onsdags så drygt ett kilo till. Känns som det borde plana ut snart men får se vad som händer, är inte alls nöjd med hur kroppen ser ut än men vill heller inte gå ner för fort, är lite rädd att huden inte ska hänga med

• Anonym (kortis)

Ska också äta en semla idag men jag räknar med den i "budgeten" så inga problem. I morgon ska jag väga mig igen och se om det hänt något mer

• Anonym (kortis)
    Anonym (kortis) skrev 2026-02-17 18:51:55 följande:

Ska också äta en semla idag men jag räknar med den i "budgeten" så inga problem. I morgon ska jag väga mig igen och se om det hänt något mer

53.9 idag blev det. Så vikten går fortfarande neråt men ser ingen direkt skillnad på kroppen, iallafall inte där jag ville. När jag tittar på den i spegeln så vill jag bara gråta
  • Anonym (kortis)
    Anonym (?) skrev 2026-02-18 18:39:50 följande:
    Får man fråga hur kort du är?
    152
  • Anonym (kortis)
    Anonym (?) skrev 2026-02-18 18:39:50 följande:
    Får man fråga hur kort du är?
    Bits1975 skrev 2026-02-18 18:43:48 följande:
    Jag undrar också, jag är cirka 157cm och vägde 53.7 imorse. 

Vad tänkte ni på, tror ni det kan påverka var på kroppen man tappar vikt?
  • Anonym (kortis)
    Anonym (65) skrev 2026-02-28 15:12:53 följande:

Hur går det för er här? Jag har inte minskat i vikt men ändå gått ner 1 cm runt midjan 

Skönt! Borde också ha mätt midjan från början, den känns faktiskt lite mindre nu.

En sak som går väldigt bra är att jag nu blivit mycket vanare vid att äta mindre så det känns inte så jobbigt längre, så jag hoppas det kan bli ett hållbart leverne liksom att stanna på den nya vikten sen
  • Anonym (kortis)
    Anonym (65) skrev 2026-03-10 17:53:29 följande:

Hur går det för er här inne? 

Jag står typ still i vikten nu, så jag ska försöka minska dagsintaget, men jag är nöjdare med spegelbilden nu faktiskt.

Hur går det för dig?
Svar på tråden Beach 2026