Inlägg från: Anonym (Orörd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orörd)

Obalans i initiativ?

Jag är i en situation där jag har problem i relationen till min fru. Det är många saker som gör detta, men en av sakerna är brist på fysiska initiativ. De har stadigt minskat från hennes sida. Det enda av allt som hon kan ta initiativ till kanske 3 gånger i veckan är en längre kram. Och även där så säger hon "jag vill ha en kram", som i att jag ska ge henne en kram och inte att hon vill krama mig.

Allt annat fysiskt, att ligga sked, att pussas, att smekas på både sexuellt och icke sexuellt sätt är antingen icke förekommande (hon vill inte ha det) eller att hon vill bli smekt, kramade, vara lilla skeden o.s.v. Tyvärr har jag fått nobben på dessa initiativ också, så ofta och så lång tid, att jag förklarat att nu orkar jag inte försöka mer.

Ni som har haft liknande problem, har det gått över? Eller har det slutat i separation/skilsmässa?

• Svar på tråden Obalans i initiativ?
  • Anonym (Orörd)

Tack för kommentarer. Ni har pekat på några tänkbara förklaringar, några stämmer och andra inte alls. Hon har många krav, på jobbet och hos sig själv. Hon är i klimakteriet, sen några månader tillbaka. Dock har de problemen som jag beskrivit i trådstarten pågått i flera år. Jag har många fel, som de flesta människor, men jag har inte sunkat ner mig fysiskt och jag tar vissa delar av ansvaret i hemmet och hon tar andra.

Jag är fortfarande nyfiken på om någon har varit i en situation liknande min och hur det har gått/inte gått. Alltså har varit där och lyckats lösa det, alternativt hur det gick till separation.

• Anonym (Orörd)

Hur klimakteriet/för klimakteriet påverkat henne vet hon nog bäst själv, men hon har bra koll på sådana grejer och det är senaste 3 månaderna som hon börjat få kroppsliga klimakteriesymtom. Jag tar min del av ansvaret för hemmet och barnen. Jag har frågat henne om att gå på parterapi, men hon vill inte. Hon har inget problem, menar hon.

Har någon av er som skrivit varit i situationen?

Svar på tråden Obalans i initiativ?