Inlägg från: Anonym (Qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwerty)

Längtan efter samtal

Såna samtal kan man väl hamna i lite nu och då? Med vänner, kollegor? Eller partnern?

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (Peter) skrev 2026-01-16 19:26:25 följande:
     Inte med kollegor va? Jag pratar inget djupt, privat eller allvarligt ned mina kollegor. Jag har människor för det utanför jobbet.

Till TS, har du inga kill polare eller någon vän du kan snacka med? Annars skulle jag undra om detta är något "dolt sätt" att  försöka dejta kvinnor på? Män överlag är ju inte direkta kända för att gilla massa prat och diskussioner.

Sällan, men det har hänt. Då har det varit tillfälligheter som sammanfallit. Har en fd kollega som också förlorat sin syster i cancer till exempel. En annan kollega flöt iväg på diverse läkarbesök, det visade sig vara IVF (jag har också gjort IVF). 
    Samtalen kan bli djupa men korta, försiktiga och lite slumpmässiga. Mötet vid kaffemaskinen, tidig morgon, kontoret tomt. Promenaden mellan punkt A och B. Väntetid på en tjänsteresa. En fråga, en kommentar? Ett givande samtal just där och då. Dagen efter är man bara kollegor igen. Men med en djupare förståelse för varandra.

Svar på tråden Längtan efter samtal