Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Disk

Varför inte bara skölja locket direkt efter tillagning och diska senare i så fall. Få bort det värsta. Eller vatten i kastrullen, koka upp med locket på och låt koka en stund och sedan diska. Inga baggar överlever det.

Grillgaller - då är vi minst två som kör samma taktik, haha. Jag bränner av gallret när jag tänt grillen, även grilltången. Borstar ett par gånger per sommar och för ibland för mig att grovsanera med en mässingsborste i skruvdragaren. Snabbt och smidigt.
    Man ska ha koll på hygienen men finns ingen anledning att överdriva om man kan hålla normal koll.

• Anonym (?)
    Anonym (Blä) skrev 2026-01-15 23:02:00 följande:

Det låter äckligt faktiskt. Vem har inkokad mat på locket i flera veckor? Blä. Hade slängt.

Varför slänga?? Locket lär ju vara antingen i glas eller metall och pallar både värme och kem. 
    Däremot kan jag hålla med om att det verkar jävligt lattjo att låta det ligga odiskat så länge,
    Är det mycket klägg på diskgodset skräder jag alltid ordentligt och grovsköljer. Det är ju inte alltid man kör diskmaskinen direkt. Blir den inte full kan det ju gå ett tag innan disk och då hinner ju ev smuts torka ändå.
Svar på tråden Disk