• Anonym (m)

Får inte träffa dottern

Anonym (.) skrev 2026-01-19 16:22:41 följande:
    Vadå "kan"? 
    Hon är ett barn i en känslig ålder. Av någon anledning vill hon inte ses. 
    Men du som förälder har väl fortfarande försörjningsplikt för din dotter, så du ska väl ändå ge henne pengar? Sådant kan du och mamman göra upp om med rätten. 
    Underhållet ska inte komma med förbehåll. Du är skyldig att försörja din dotter.
    Men det om att dottern själv som ber om pengar så kanske det mer handlar om fickpengar och inte försörjningspengar.
  • Anonym (m)
    Anonym (.) skrev 2026-01-19 17:59:39 följande:
    Ja, så kanske det är.
    Men han väljer ändå att fokusera på det, att hon inte "kan be om pengar" om hon inte vill ses.

En tonåring kan visst "be om pengar", och jag lade till det där om underhåll, just för att pengar som går till ens barn inte har något att göra med om de bor hos en eller inte, eller om dottern inte beter sig som han vill. 
    Frågan är väl om ts ens betalar underhåll. 
    Kan kan man väl, men är det inte märkligt att be om pengar av någon man inte vill ha i sitt liv? Jag hade iallafall inte gjort det. Om vi antar det inte handlar om försörjningen då. Det är väl tveksamt att det är så att dottern ber TS om pengar för att betala hyran och sätta mat på bordet så borde ju handla om egna fickpengar för nöjen.
  • Anonym (m)
    Anonym (Brister) skrev 2026-01-19 19:06:32 följande:
    Är du 13 år? Annars förstår jag inte jämförelsen. Det är väl klart att ingen vuxen gör så. Men barn är inte kända för att tänka som vi gör.
    Nej jag är inte 13 nu men jag vet väl hur jag var när jag var 13. Och som jag skrev så hade jag inte gjort det, i den situationen, inte om det gått så pass långt att man inte vill träffa ena föräldern.
  • Anonym (m)
    Anonym (.) skrev 2026-01-19 19:31:41 följande:
    En 13-åring kan definitivt bete sig så. Inget konstigt alls.
    Ok, visst, finns ju många bortskämda och giriga barn nuförtiden, visserligen.
Svar på tråden Får inte träffa dottern